لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۹ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۹

چهارمین نشست میان رهبران حکومت وحدت ملی دایر شد


در چهارمین دیدار رئیس جمهور و رئیس اجرائیه، روی حضور کامل رئیس اجرائیه در پیشنهاد افراد مناسب برای احراز مقام های ارشد حکومتی بحث شده‌است.

امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه امروز به رادیو آزادی گفت در این دیدار که شام دیروز صورت گرفت همچنان روی تعيينات بر مبنای توافقتنامه سياسی، اصول مشوره، مشارکت ملی، نماینده‌گی عادلانه، شایسته سالاری، صداقت و تعهد به برنامه‌های اصلاحی حکومت وحدت ملی و پرهيز از برخورد دوگانه صحبت شده‌است.

همچنان در یک اعلامیه ریاست اجرائیه آمده که در این نشست با تأکید مجدد روی تطبيق مواد موافقتنامه، همکاری مشترک، تفكيك مسئوليت‌ها و صلاحيت‌های رياست جمهوری و رياست اجرائيه و تقویت پایه‌های حکومت وحدت ملی توافق‌ هایی بدست آمده‌است.

معاون سخنگوی ریاست اجرائیه گفته‌است که قرار است پنجمین دیدار در هفته آینده میان دو رهبر برگزار شود و آخرین دیدار برای حل اختلافات سیاسی باشد.

قبل از این رئیس جمهور و رئیس اجرائیه در سومین دیدارشان به روز یکشنبه روی چهار مورد، تعدیل قانون اساسی، اصلاح نظام انتخاباتی، توزیع تذکره‎های الکترونیکی و معرفی اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق توافقنامه سیاسی حکومت وحدت ملی به توافق رسیدند و ریاست اجرائیه گفته‌بود که در همین هفته اقدام عملی در مورد آن آغاز می‌شود.​

XS
SM
MD
LG