لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۳۸

هاشمی: شاهراه کندز – تخار دوباره به روی ترافیک باز شد


مقامات محلی کندز می‌گویند، نیروهای مشترک افغان از ۶ روز به این‌سو به هدف باز نمودن شاهراه کندز- تخار عملیات تصفیوی را راه اندازی کرده بودند که در نتیجه عصر روز جمعه این شاهراه به روی ترافیک باز گردید.

محمد معصوم هاشمی آمر امنیت قوماندانی امنیه کندز به رادیو آزادی گفت که در مسیر این شاهراه پوسته‌های امنیتی را دوباره فعال ساخته اند و در آن نیروهای امنیتی جا به جا شده‌اند.

آقای هاشمی افزود که حالا مردم می‌توانند به فکر آرام در این مسیر به ولایت‌های کندز- تخار و بدخشان رفت و آمد کنند.

وی گفت:

"شاهراه کندز- تخار باز شده‌است و حالا مردم می‌توانند در این مسیر رفت و آمد کنند و به خاطر تأمین امنیت بهتر در این مسیر پوسته‌های امنیتی دوباره فعال شده و در آن نیروهای پولیس ملی، پولیس نظم عامه و اردوی ملی جا به جا شده‌اند."

در همین حال، باشندگان ولایت‌های تخار، بدخشان و کندز نیز خیلی خُرسند هستند که این شاهراه عمومی به روی ترافیک و مردم باز گردید.

این باشندگان از مسئولان محلی کندز می‌خواهند که در مسیر شاهراه کندز- خان آباد قریه‌جاتِ را که در دو طرف این جاده موقعیت دارند باید پاکسازی کنند تا این شاهراه از تهدیدات بعدی طالبان مسلح مصون بماند، در غیر آن احتمال می‌رود که بار دیگر طالبان مسلح در این مسیر بالای پوسته‌های امنیتی حمله کنند.

چند تن از مسافران در گفت‌وگو با رادیو آزادی چنین گفتند:

"گل احمد استم، از اثر مسدود شدن شاهراه کندز – تخار مردم با مشکلات زیاد مواجه بودند و حالا نیروهای دولتی این شاهراه را باز کرده‌اند و ما از نیروهای دولتی خود خیلی تشکری می‌کنیم."

"روزالدین استم، بیادر همین راه کندز – تخار را طالبان مسلح بند کرده بودن و مردم با مشکلات زیاد رو به رو بودند و حالا خوش هستیم که نیروهای دولتی این راه را باز کرده‌اند و مردم می‌توانند به تخار– کندز رفت و آمد کنند."

"مجیب استم، از روزی که این راه بند بود مردم با دشواری‌های زیاد مواجه شده بودند و حالا خوش هستیم که نیروهای دولتی این راه عمومی را دوباره باز کرده‌اند و به خاطر تأمین امنیت راه، دولت باید نیروهای تازه را جا به جا کند."

این مسافرین از مسئولان محلی کندز می‌خواهند که به هدف تأمین امنیت این شاهراه پوسته‌های جدید امنیتی را افراز نمایند و در آن به عوض پولیس محلی، سربازان پولیس ملی و اردوی ملی را جا به جا کنند.

قابل ذکر است که شاهراه کندز – تخار بیش از ۱۸ روز به روی ترافیک مسدود بود که در نتیجه عملیات نیروهای مشترک دولتی عصر روز گذشته به روی ترافیک باز گردید.

اما ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان مسلح معرفی می‌کند، می‌گوید که این شاهراه را آنان بر اساس تقاضای مکرر افراد ملکی به روی ترافیک باز کرده‌اند.

گزارش: اجمل آرین، کندز

XS
SM
MD
LG