لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۱۹

شورای ناروی: هزاران پناهجوی برگشتۀ افغان نیاز مبرم به کمک دارند


منشی عمومی شورای ناروی برای پناهنده‎گان هشدار می‎دهد که هزاران پناهجوی افغان که از کشور های همسایه به وطن برگشته‎اند، نیاز مبرم به کمک دارند.

یان ایگلند گفت، اکثریت خانواده‎های برگشته به وطن در هوای آزاد و بدون دسترسی به آب آشامیدنی و سهولت‎های صحی به سر می‎برند. در حالیکه نگرانی‎ها به خاطر فرار رسیدن زمستان در جای آن باقی‎اند.

منشی عمومی شورای ناروی برای پناهنده‎گان می‎گوید، شماری افغان‎های مهاجر برگشته از پاکستان افزایش یافته و آن‎ها به کمک‎های فوری جامعه بین المللی نیاز مبرم دارند.

یان اگلند گفت، در حالیکه نگرانی‎ها در ارتباط به فرارسیدن زمستان در جای آن باقی است، این افراد در یک وضعیت مهلک به سر می‎برند.

بازگشت مهاجران افغان از کشورهای همسایه در شش هفته گذشته افزایش یافته‎است.

امسال حدود ۲۲۵ هزار نفر تاکنون از پاکستان و ایران دوباره به افغانستان برگشته اند.
امسال حدود ۲۲۵ هزار نفر تاکنون از پاکستان و ایران دوباره به افغانستان برگشته اند.

امسال حدود ۲۲۵ هزار نفر تاکنون از پاکستان و ایران دوباره به افغانستان برگشته اند. این رقم خارج از ۱۳۶ هزار مهاجر ثبت نا شده‎اند که سند بازگشت از سوی سازمان ملل متحد را در دست ندارند. انتظار می‎رود که پیش از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی تعدادی بازگشت کننده‎گان بدون سند به ۴۰۰ هزار تن برسد.

افزایش در شمار پناهجویان عودت کننده به افغانستان، باعث شد تا سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در خواست تجدید نظر شده را در ارتباط به کمک‎های بین المللی ارایه کند. آن‎ها در ارتباط به افزایش شمار مهاجرانی که دو باره به افغانستان برگشته و تعداد بیجا شده گان، کمک اضافی ۱۵۲ ملیون دالر امریکایی را تقاضا کرده‎اند.

همزمان با این، معاون منشی عمومی سازمان ملل متحد در امور هماهنگی کمک‎های عاجل بشری روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل از جامعه بین المللی تقاضا کرد تا کمک‎های شان به کشور جنگ زده افغانستان را به طور عاجل افزایش دهد.

ستیفین او براین در پایان دیدار دو روزه‎اش از افغانستان گفت، اکنون جامعه بین المللی نسبت به هر زمانی دیگر باید به حمایت شان از مردم افغانستان متعهد باقی بماند.

اوبراین: ما به کمک‎های مالی و بشری جامعه بین المللی نیاز عاجل داریم.
اوبراین: ما به کمک‎های مالی و بشری جامعه بین المللی نیاز عاجل داریم.

او افزود:

" سازمان ملل متحد و شرکای کمک کننده آن آماده اند کمک‎های شان را افزایش دهند، اما ما به کمک‎های مالی و بشری جامعه بین المللی نیاز عاجل داریم. ما به جامعه بین المللی سفارش می‎کنم تا در این عرصه سهم بگیرند و همه آن‎ها را تشویق می‎کنیم که به حمایت خود با مردم افغانستان ادامه دهند."

گفته می‎شود، اکثریت این پناهنده‎گان که بدون ثبت نام و اسناد به افغانستان برگشته اند، در ولایت ننگرهار جابجا شده‎اند.ولایت که به خاطر جنگ و درگیری متاثر شده و همین اکنون شماری بزرگ از بیجا شده گان را میزبان است.

شورای ناروی برای پناهنده گان، با استفاده از کمک‎های اتحادیه اروپا و سویدن، به این مهاجران به ساختن پناه گاه ها آغاز کرده و برای آنانی که از کشور‎های همسایه برگشته اند کمک مالی می نماید.

XS
SM
MD
LG