لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۹

بحث روزنامه‌ها بر حمایت جهان از افغانستان و منزوی شدن پاکستان


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره‎های خود به منزوی شدن پاکستان و حمایت جامعه جهانی از افغانستان پرداخته‎اند.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در سرمقاله اش گفته است دیده می‎شود که پاکستان هنوز هم به حمایت اش از گروه‎های تروریستی ادامه می‎دهد.

سرمقاله نویس می‎گوید، هرچند جامعه جهانی بخصوص امریکا بخاطر مبارزه جدی پاکستان علیه تروریزم این کشور را زیر فشار قرار داده‎اند اما سرمقاله نویس نوشته است که اسلام آباد در این زمینه تا هنوز در سیاست اش تغییر به میان نیاورده‎است.

سرمقاله نویس به این باور است که پاکستان هنوز هم به تمویل و تجهیز گروه‎های تروریستی ادامه داده و سعی می‎کند منطقه را بیشتر نا امن سازد.

سرمقاله نویس سفارش کرده که حکومت افغانستان و متحدین جهانی اش باید تلاش کنند تا چهره اصلی پاکستان را بحیث حامی تروریزم به جهانیان نشان دهند و این کشور را بیشتر منزوی سازند.

انیس

روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش گفته‎است، کشورهای که خاک اش را در اختیار گروه‎های تروریستی قرار داده، بیشتر منزوی می‎شوند.

سرمقاله نویس می‎گوید که تغییر ستراتیژی کابل در برابر اسلام آباد روابط افغانستان و پاکستان را با کشورهای منطقه متفاوت تر ساخته‎است.

در سرمقاله آمده است که پس از سفر اخیر محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به هند در موقف پاکستان در برابر افغانستان تغییرات منفی بوجود آمده‎است.

سرمقاله نویس نوشته که انتقادهای مقامات افغان و پاکستانی جدی تر شده و حتی وزرای کلیدی دو کشور در برابر یکدیگر واکنش نشان می‎دهند.

روزنامه نوشته که مقامات پاکستانی سعی می‎کنند تا افغانستان را به تلاش تغییر افکارعامه در برابر پاکستان متهم سازند.

به باور سرمقاله نویس حمایت جامعه جهانی از افغانستان و منزوی شدن پاکستان بدون شک پاکستان را نگران ساخته و اسلام آباد تلاش می‎کند تا خود را از این گرداب نجات دهد.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت در مطلبی به نقل از تادامیچی یاماموتو نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است که جامعه جهانی از این کشور با قوت حمایت می‎کند.

آقای یاماموتو در دیدارش با عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان گفته است کشورهای جهان در نشست بروکسل حمایت شان از این کشور را اعلام خواهند کرد.

در مطلب آمده است که نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان همچنان تامین ثبات در این کشور را مهم خوانده و گفته‎است که جامعه جهانی در این زمینه حاضر به هرنوع همکاری است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG