لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۳۴

آرمان ملی: جنجال در مورد حذف نام حکمتیار از لیست سیاه


روزنامه های چاپ امروز کابل در کنار برخی مسایل دیگر بیشتر مطالب و تبصره‌های خود را به توافقنامه صلح میان حکومت افغانستان و حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اختصاص داده‌اند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی نوشته است که قرار است توافقنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی فردا و یا هم به روز جمعه امضا شود.

در مطلب گفته شده که توافقنامه صلح از سوی محمد امین کریم نماینده حزب اسلامی و محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی و یا هم سلام رحیمی رئیس دفتر محمد اشرف غنی به امضا خواهد رسید.

روزنامه نوشته است تا زمانیکه نام گلبدین حکمتیار از فهرست سیاه حذف نشده باشد رئیس جمهور غنی این توافقنامه را امضا نخواهد کرد.

آرمان ملی

روزنامه آرمان ملی در مطلبی گفته است که حذف نام آقای حکمتیار از لیست سیاه سازمان ملل متحد به یک موضوع جنجالی مبدل شده‌است.

این روزنامه به نقل از عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ نوشته است که وی از توافقنامه صلح میان حکومت و حزب اسلامی حمایت می‌کند.

چراغ

روزنامه چراغ در سرمقاله اش نوشته است که حکومت وحدت ملی نسبت به هر زمان دیگر درگیر اختلاف‌ها و تنش‌های داخلی است.

به گفتۀ سرمقاله نویس، صلح مصلحتی با حکمتیار و هر گروه دیگر بالای وضعیت کنونی تأثیر مثبت نخواهد داشت.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته است، هر گروه مخالفی که از جنگ دست بکشد و راه صلح را در پیش گیرد هیچکس حق مخالفت با آن را ندارد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش گفته است که امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری آقای حکمتیار گروه های مخالف دیگر را نیز به صلح با حکومت افغانستان تشویق خواهد کرد.

به گفته سرمقاله نویس با امضای توافقنامه صلح با حزب اسلامی دست پاکستان نیز از این پروسه کوتاه خواهد شد بخاطریکه به نوشته سرمقاله نویس پاکستان تنها بالای طالبانی نفوذ دارد که در آن کشور بود و باش دارند.

سرنوشت

و روزنامه سرنوشت در صفحه نخست اش به نقل از محمود خان اڅکزی رهبر حزب ملی عوامی خیبر پشتونخواه نوشته است که اگر پاکستان بخواهد در مدت سه ماه جنگ در افغانستان خاتمه میآبد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG