لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۶ اسد ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۵۲

دانش: بی‌رحمانه ترین حملات تروریستی، در پاکستان طرح‌ریزی می‌شود


حکومت افغانستان می‎گوید، بی‌رحمانه ترین حملات تروریستی بر ضد غیر نظامیان در پاکستان برنامه‌ریزی و سازماندهی می‎شود و جامعه بین‌المللی باید برای جلو گیری از چنین حملات همکاری کند.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان که به نماینده‎گی از دولت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویارک اشتراک کرده، دیروز در سخنرانی خود پاکستان را، شدیداً انتقاد کرد.

سرور دانش از سازمان ملل‌متحد و جامعه بین‌المللی خواست پناه‎گاه‎های امن تروریستان را در داخل قلمرو پاکستان از بین برند.

دانش: ما در این رابطه از شما می‎پرسیم که رهبران پیشین القاعده و طالبان در کجا اقامت داشتند و در کجا کشته شدند و اکنون رهبران حقانی در کجا هستند؟
دانش: ما در این رابطه از شما می‎پرسیم که رهبران پیشین القاعده و طالبان در کجا اقامت داشتند و در کجا کشته شدند و اکنون رهبران حقانی در کجا هستند؟

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان این مطلب را در سخنرانی دیروز اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویارک امریکا بیان کرده گفت:

"ما از جامعه جهانی می‎خواهیم که در جنگ افغانستان بخاطر از بین بردن پایگاه‎های امن تروریستان در خارج از افغانستان توجه کند. ما در این رابطه از شما می‎پرسیم که رهبران پیشین القاعده و طالبان در کجا اقامت داشتند و در کجا کشته شدند و همین اکنون رهبران گروه طالبان و حقانی در کجا هستند؟"

حکومت افغانستان می‎گوید، بیش از ده گروه تروریستی وجود دارند که بر ضد مردمان ملکی می‎جنگند، مانع روند خدمات دولت به مردم شده و نمی‎گذارند که افغان‎ها در صلح و ثبات زنده‎گی کنند.​

سرور دانش در بیانیه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، پلان جنگ افغانستان در پاکستان طرح ریزی می‎شود.
سرور دانش در بیانیه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت، پلان جنگ افغانستان در پاکستان طرح ریزی می‎شود.

​وی افزود:

"بر اساس اسناد موجود، این حملات از آن طرف خط دیورند و در پاکستان طرح‌ریزی و سازماندهی می‎شود."

سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور اشرف غنی در ادامۀ سخنرانی خود این اتهام را نیز وارد کرد که پاکستان سیاست دوگانه دارد و به باور این کشور تروریستان خوب و بد موجود اند که به این ترتیب، پاکستان اصول بین‌المللی را پایمال می‎کند.

معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان افزود، کابل به تکرار از اسلام‌آباد خواسته است که پناهگاه‎های امن تروریستان را در قلمرو آن کشور از بین برد، اما به گفته دانش پاکستان تا کنون در این رابطه هیچ اقدامی نکرده‎است.

آقای دانش گفت، به این دلیل است که ما می‎خواهیم سازمان ملل متحد در این زمینه دست بکار شود.

او افزود:

"سازمان ملل در مورد مبارزه با خشونت و افراطگرایی از طریق یک کنفرانس ویژه بین‌المللی به تأسیس یک ساز و کار نوین حقوقی اقدام نماید."

دانش در ادامه بیانیه‌اش از مسئله صلح و مذاکرات صلح نیز یاد کرده گفت، حکومت افغانستان با گروه‎های که قانون اساسی افغانستان را قبول کنند، حاضر به صلح است که مثال خوب آن گفتگو صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار می‎باشد.

XS
SM
MD
LG