لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۵۲

تفاهمنامه ساخت بخش دوم سرک حلقوی هرات امضا شد


تفاهمنامه ساخت بخش دوم سرک حلقوی هرات میان وزارت فواید عامه و شرکت یونیک بیلدرز امروز در قصر سپیدار به امضا رسید.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت که در این مراسم حضورداشت گفت که همه این تلاش‎ها در بخش ترانسپورت می‎تواند باعث تحول در افغانستان شود.

عبدالله: این‎ها می‎تواند که با عث تحول از لحاظ مناسبات و همکاری‎های اقتصادی شود.
عبدالله: این‎ها می‎تواند که با عث تحول از لحاظ مناسبات و همکاری‎های اقتصادی شود.

وی افزود:

"همه این‎ها در بخش عمده که ترانسپورت و جاده و انتقالات است، با در نظرداشت موقعیت افغانستان این‎ها می‎تواند که با عث تحول از لحاظ مناسبات و همکاری‎های اقتصادی منطقوی شود."

مبدل ساختن افغانستان بهیک کشور ترانزیتی موضوعیست که حکومت وحدت ملی بخصوص محمد اشرف غنی رئیس جمهور برای عملی شدن آن تلاش می‎کند.

در عین حال وزارت فواید عامه افغانستان می‎گوید که بخش اول این پروژه که نزدیک به یازده میلیون دالر هزینه برداشته است از قبل آغاز گردیده و در ماه‎های نخست سال آینده میلادی تکمیل می‎گردد.

نماینده گان هرات: اگر پروژه‎ها براساس مشارکت مردمی عملی شود مشکلی در آن بوجود نخواهد آمد.
نماینده گان هرات: اگر پروژه‎ها براساس مشارکت مردمی عملی شود مشکلی در آن بوجود نخواهد آمد.

به گفته مقام‎های این وزارت این پروژه‎ها به کمک بلاعوض ایتالیا تطبیق می‎شود و این کشور در بخش‎های دیگر زیربنایی افغانستان نیز سرمایه گذاری کرده‎ است.

اخیراً تلاش‎ها برای احداث خط آهن از ولایت هرات به ایران نیز جریان دارد که برخی از آن نیز توسط کشور ایتالیا تمویل خواهد شد.

شرکت یونیک بلدرز که کار ساختمانی این سرک حلقوی را بر عهده دارد از نا امنی‎ها شکایت کرده وخواستار افزایش همکاری مردم گردید.

در عین حال عبدالله عبدالله اطمینان می‎دهد که پلان گسترده برای تامین امنیت این پروژه طرح خواهد شد.

از سوی دیگر نماینده گان مردم هرات در ولسی جرگه می‎گویند، اگر پروژه‎ها براساس مشارکت مردمی عملی شود مشکلی در آن بوجود نخواهد آمد.

XS
SM
MD
LG