لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۲۲

سرخط: ریاست اجرائیه به زوال روبرو است


در شماره های روزنامه های چاپ امروز کابل مطالبی را در مورد دوام کار حکومت وحدت ملی و تفاهمنامه صلح با حزب اسلامی چاپ نموده‌اند.

سرخط

روزنامه سرخط در شماره امروز اش در مورد زوال ریاست اجرائیه مطلبی را به نشر رسانیده‌است.

در مطلب آمده است که ریاست اجرائیه به زوال روبرو بوده و عبدالله از هفت ماه به اینسو در گیر و دار همین موضوع می‌‍باشد.

نویسنده به اظهارات عبدالله عبدالله در مراسم متعددی از اینکه ریاست اجرائیه تحفه کس نبوده بلکه آنرا از طریق رای مردم بدست آورده است، اشاره می‌نماید.

همچنان نویسنده می‌نویسد که مردم حاضر نیستند تا این اظهارات عبدالله را بشنوند بلکه می‌خواهند بشنوند که حکومت کدام کار های را انجام داده است و مشکلات موجود چگونه حل خواهد شد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سر مقاله شماره امروزی اش در مورد حکومت وحدت ملی می‌نویسد که حکومت نباید در برابر مردم و قانون قرار بگیرد.

در سرمقاله نوشته شده که داکتر عبدالله می‌خواهد که ریاست اجرائیه تا پنج سال با داشتن صلاحیت های صدراعظم به کار اش ادامه بدهد.

نویسنده در این مورد تبصره نموده است که داکتر عبدالله بالای دوام کارش تأکید می‌نماید ولی بدون اینکه فکر کند که آیا این خواست اش را مردم می‌پذیرند یا خیر و یا این خواست اش در تقابل با قانون قرار می‌گیرد و یا خیر.

و در نهایت سرمقاله نویس دوام کار ریاست اجرائیه را خلاف قانون می‌داند.

چراغ

روزنامه چراغ سرمقاله این شماره اش را مختصر ساخته به موضوع تفاهمنامه صلح با حزب اسلامی و گفته شده که این یک ائتلاف است با گلبدین حکمتیار نه تفاهم صلح.

به باور سرمقاله نویس تفاهمنامه صلح با حزب اسلامی هم موافقین دارد و هم مخالفین و در مورد اینکه چرا این یک ائتلاف است نه تفاهم صلح چیزی ذکر نشده‌است.

در صفحه نخست روزنامه مطلبی به چشم می‌خورد که در آن از حمایت ملا رسول در مورد تفاهم صلح با حزب اسلامی یاد آوری شده و اینکه حکمتیار روی تاریخ خروج نیرو های خارجی از افغانستان تأکید نموده‌است، از سوی ملا رسول نیز ستایش گردیده‌است.

ویسا

روزنامه ویسا همچنان در مورد تفاهمنامه صلح با حزب اسلامی مطلبی را به چاپ رسانیده است و گفته شده است که قرار است فردا تفاهمنامه صلح بین رئیس جمهور و گلبدین حکمتیار در ارگ به امضا برسد.

سر مقاله نویس می‌نویسد در صورتیکه این تفاهمنامه بگونه درست عملی شود یک قدم بسیار مهم در پروسه صلح شمرده می‌شود.

سرمقاله نویس همچنان تأکید می‌نماید که در صورت تطبیق شدن نکات ذکر شده، این تفاهمنامه می‌تواند به یک پروسه بزرگ صلح مبدل شود و پایان باشد برای تمام بدبختی ها و جنگ ها در کشور.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG