لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۲

جنرال رازق: اهانت به شخصیت‌ها عواقب خطرناک خواهد داشت


روزنامه های چاپ امروز کابل بیشتر مطالب شان را در مورد بمباردمان نیروهای خارجی بالای نظامیان و غیر نظامیان افغان و عکس العمل جنرال رازق قوماندان امنیه کندهار در پیوند به اظهارات اخیر برخی از رهبران جهادی اسبق اختصاص داده‌اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی در مورد نوشته که روسیه می‌گوید از واشنگتن باید پرسیده شود که چرا امریکا در حملات هوایی اش در افغانستان و سوریه نیروهای ملی و نظامی را هدف قرار می‌دهد.

در ادامه مطلب به نقل از ماریا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشته شده که امریکا باید پاسخ بدهد که نیروهای نظامی افغانستان و سوریه را در مقابل کی هدف قرار داده و از بین می‌برد.

در مطلب همچنان آمده که وی این کارکرد نیروهای امریکایی را قابل نگرانی جدی دانسته است.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته که سازمان ملل متحد حملات بالای افراد ملکی را به شدت تقبیح می‌کند.

در ادامه مطلب آمده که به اساس گزارش سازمان ملل متحد، در نتیجه حمله هوایی طیاره بی پیلوت نیروهای ائتلاف، حدود ۱۵ غیر نظامی کشته و ۱۳ تن دیگر زخم برداشته اند.

در مطلب همچنان آمده است که یونما یا دفتر معاونت سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان، در گزارش اخیرش شمار تلفات در حمله که صبح روز چهارشنبه هفته گذشته در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار رخ داد را تائید کرده‌است.

سرخط

اما روزنامه سرخط عکس العمل جنرال رازق قوماندان امنیه کندهار در پیوند به اظهارات اخیر برخی از رهبران جهادی اسبق در مراسم بزرگداشت از پنجمین سالگرد کشته شدن برهان الدین ربانی را منتشر کرده‌است.

سرخط به نقل از جنرال رازق نوشته که رهبران جهادی چپاولگران را با رهبران ملی اسبق مقایسه نکنند چون به آنان اهانت است.

در ادامه مطلب نوشته شده که خواست آنان که گفته اند برخی مدال ها به نام مجاهدین ضرب شود نیز باعث برانگیختن قهر جنرال رازق شده‌است.

در مطلب همچنان آمده است که جنرال رازق اهانت به رئیس جمهور اسبق را نیز به شدت تقبیح کرده و عواقب آن را خطرناک خوانده‌است.

XS
SM
MD
LG