لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۲

چرا رئیس تربیه معلم هرات از سمت‌اش کنار رفت؟


غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم ولایت هرات
غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم ولایت هرات

پوهنمل غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم ولایت هرات بعد از سی و چهار سال خدمت از وظیفه‌اش استعفا کرد.

آقای تنها ادعا می‌کند که این تصمیم را بخاطر موجودیت فساد گسترده اداری، مالی و سوء استفاده وظیفوی رئیس معارف این ولایت گرفته است.

اما عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات این اتهامات را ناشی از تکالیف عصبی رئیس تربیه معلم می‌داند.

همزمان با روز معلم، غلام حضرت تنها رئیس تربیه معلم هرات از وظیفه‌اش استعفا کرد.

آقای تنها موجودیت فساد گسترده اداری و سوء استفاده از صلاحیت‌های وظیفوی رئیس معارف را دلیل اصلی این موضوع دانسته گفت:

"من از پُست ریاست تربیه معلم همین امروز استعفا دادم، استعفای من بخاطر عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات که آلوده به فساد اداری، سوء استفاده از صلاحیت‎های وظیفوی، اجراآت غیر قانونی، تهدید، تحقیر و توهین بوده، استعفای خود را به وزارت محترم معارف داده‌ام."

رئیس تربیه معلم ولایت هرات ادعا می‌کند که اسناد که در دست دارد ثابت می‌سازد که رئیس معارف این ولایت غرق در فساد اداری، مالی و تقرری‌های غیر قانونی است.

وی گفت:

"اسنادی را که شما می‌خواهید، من شخصاً او اسناد را به مراجع مربوطه ارسال کردم، بخاطر به شما شریک نمی‌سازم که جلو کار او گرفته می‌شود اگر شریک بسازم. اسناد به مراجع ذیربط رسیده و از مراجع هم نمی‌توانم نام بگیرم بخاطریکه از من تقاضا کرده‌اند که با مطبوعات شریک نساز که این آدم خود را جمع می‌کند."

این ادعا از سوی عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات رد می‌شود. آقای احمدی این اتهامات را ناشی از تکالیف عصبی رئیس تربیه معلم هرات عنوان کرده گفت:

عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات
عبدالرزاق احمدی رئیس معارف هرات

"من بیشتر به جای اینکه از آقای تنها نگران باشم، نگران صحت شان استم، چون گپهای که می‏گویند مطلق گپ‎های غیر مسئولانه است و من هیچ تصور کرده نمی‎توانم که یک آدم سالم این گپ‎ها را بیاید و اظهار بکند."

حالا سرپرست ریاست تربیه معلم با صحبت‌های رئیس معارف واکنش نشان داده و این اظهارات را غیر منطقی می‌داند.

او می‎گوید، رئیس جمهور افغانستان از اول سرطان سال جاری عبدالرزاق احمدی را از وظیفه برطرف کرده بود اما او بر خلاف قانون به تغییری و تبدیلی های کارمندان معارف ادامه می‌داد.

وی گفت:

"کسی که مشکل عصبی و روانی دارد شخص عبدالرزاق احمدی است که به جای منطق، استدلال در جلسه هیئت رهبری معارف توهین می‌کند، دشنام می‎دهد که اسناد را من خدمت خبرنگاران ارائه کردم و یک کاپی پیش تان است و آقای احمدی داکتر طب نیست که به من بگوید که این تکلیف روانی و عصبی دارد."

غلام حضرت تنها در حالی از وظیفه خود استعفا داده‎است که مدت بیست و چهار سال به صفت استاد در پوهنتون کابل، چهار سال رئیس معارف هرات، یکسال در اتشه معارف سفارت افغانستان در تهران و چهار سال در ریاست تربیه معلم هرات ایفای وظیفه کرده‌است.

آقای تنها گفت، بخاطر مردم و وطن خود دست به این اقدام زده‌است تا دولت متوجه کار فساد پیشگان شود.

او می‎گوید، هنوز هم علاقمندی زیادی دارد تا در دستگاه حکومت برای مردم و کشورش کار کند اما تا زمانیکه اصلاحات اساسی به وجود نیاید حاضر نیست در دستگاه حکومت کار کند.

شاه پور صابر، هرات

XS
SM
MD
LG