لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۹

الن ماسک کیست و چگونه می اندیشد؟


الن ماسک(Elon Musk) که از جملهء مبتکرترین افراد جهان به شمار می آید
الن ماسک(Elon Musk) که از جملهء مبتکرترین افراد جهان به شمار می آید

امروز بیش از هر زمان دیگر از آیندهء حیات در کرهء زمین تصاویر متعدد و مختلف ارایه می شود که برخی از آنها چندان هم خوشایند و امیدوار کننده نیستند. گرم شدن تدریجی کرهء زمین، تغییر و صدمه پذیری محیط زیست و حیات وحش نگرانی هایست که نه تنها دانشمندان جهان، بلکه ذهن انسان های هوشمند را به خود معصوف ساخته است.

در حالیکه برخی ها یک چهرهء تاریک از آینده را تصویر می کنند، الن ماسک(Elon Musk) یکی از مشهورترین مبتکران و نو آوران جهان که به نوشتهء آژانس خبری فرانس پرس، مجلهء فوربیس ثروتش را حدود 11.7 ملیارد دالر تخمین کرده است می خواهد امکانات وقوع رویدادهای خوب و خوشایند را در جهان افزایش دهد.

الن ماسک در سال 1999 میلادی قبل از آنکه به سن 30 سالگی برسد، با فروش برنامهء زیپ دو(Zip2) به شرکت کمپک(Compaq) به ارزش 300 ملیون دالر امریکایی نخستین ملیون دالرهایش را کمایی کرد. بعد هم سایت اکس داتکام(X.com) را با پی. پال(PayPal) مدغم و به ارزش 1.5 ملیارد دالر امریکایی به ای. بی(eBay) فروخت.

الن ماسک(Elon Musk) که از جملهء مبتکرترین افراد جهان به شمار می آید، در سال 2002 میلادی داخل عرصهء تحقیقات فضای ماورای زمین شد و به هدف انکشاف راکت های ارزان قیمت، شرکت تحقیقات فضایی سپیس اکس(SpaceX) را بنیان نهاد و حدود 100 ملیون از پول شخصی اش را درآن سرمایه گذاری کرد.

الن ماسک در سال 2004 میلادی به هدف انکشاف و ترویج موتر های الکتریک شرکت تسلاموتورز(Tesla Motors) را تاسیس کرد و در ایالات نودا در امریکا تاسیساتء بزرگ صنعتی تولید بطری های لیتوم-آین را ساخت.

الن ماسک که حالا 45 سال دارد و اصلاً متولد افریقای جنوبیست ثروت حاصل نموده از دنیای داتکام را در سلسله از تلاش ها متهورانه انسانی به کار انداخته است.

الن ماسک که رییس شرکت سولرسیتی یا جهان آفتاب هم است و "بنیاد الن ماسک" خودش را هم مدیریت می کند می خواهد استفاده از انرژی سبز یا بی خطر را ترویج نموده، روی تعلیم و تربیه و صحت اطفال تمرکز دارد.

الن ماسک که شهروندی کانادا، امریکا و افریقای جنوبی را دارد و در شهر لوس آنجلس امریکا زنده گی می کند، آرزوی فرستادن انسان را به کرهء مریخ در سر می پروراند و برای تحقق بخشیدن به آن کار هم می کند.

XS
SM
MD
LG