لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۴۷

رئیس امنیت ملی بخاطر کم کاری در نبرد شهر کندز معذرت خواست


رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان بخاطر کم کاری در نبرد شهر کندز از مردم این ولایت معذرت خواست.

آقای ستانکزی به روز دوشنبه در کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مشرانو جرگه گفت آنگونه که لازم بود تا از جنگ کندز به وقت جلوگیری گردد، چنین نشد.

پس از آن‎که جنگ در ولایات هلمند، فراه، ارزگان و شهر کندز شدت گرفت، کمیسیون امنیت داخلی و دفاعی مشرانو جرگه مسئولان امنیتی را جهت پاسخگوی در مورد وضعیت امنیتی فرا خواند.

رئیس عمومی امنیت ملی افغانستان آقای معصوم ستانکزی به روز دوشنبه پس از پرسش سناتوران گفت که جنگ در افغانستان ابعاد بیرونی دارد که از خارج حمایت می‎شود.

ستانکزی پذیرفت که به مشکل کندزیان ازسوی حکومت رسیدگی به موقع صورت نگرفته‎است و باید از مردم معذرت خواسته شود.

ستانکزی: ما از مردم کندز معذرت می‎خواهیم همه ما باید معذرت بخواهیم بخاطری‎که آنچه مستحق آن هستند، باید جلوگیری می‎کردیم جلوگیری به وقت و زمان آن صورت نگرفت.
ستانکزی: ما از مردم کندز معذرت می‎خواهیم همه ما باید معذرت بخواهیم بخاطری‎که آنچه مستحق آن هستند، باید جلوگیری می‎کردیم جلوگیری به وقت و زمان آن صورت نگرفت.

او افزود:

"هیچ وقت آدم گفته نمی‎تواند که ضعف‎های وجود نداشته و یا اشتباهاتی وجود نداشته ما از مردم کندز معذرت می‎خواهیم همه ما باید معذرت بخواهیم بخاطری‎که آنچه مستحق آن هستند، باید جلوگیری می‎کردیم جلوگیری به وقت و زمان آن صورت نگرفت، خطا خورده و یا به وقت زمان نرسیدیم ما از مردم خود باید معذرت بخواهیم حق دارند سر ما. "

دوشنبه هفته گذشته طالبان مسلح بالای شهرکندز حملات گسترده را انجام داده و سپس توانستند برخی از مناطق این شهررا به کنترول شان در آورند.

تاج محمد جاهد وزیر امورد اخله که در نشست کمیسیون امنیت داخلی ودفاعی مشرانو جرگه همراه با رئیس عمومی امنیت ملی وعبدالله حبیبی وزیر دفاع فرا خوانده شده بود گفت، اکنون برخی مناطق شهرکندز از وجود طالبان مسلح تصفیه شده‎است.

جاهد: قطعات ما این توانمندی را دارد که جنگ را به سرعت پیش ببرد، اما دلیل کندی این است که به ملکی‎ها آسیب نرسد.
جاهد: قطعات ما این توانمندی را دارد که جنگ را به سرعت پیش ببرد، اما دلیل کندی این است که به ملکی‎ها آسیب نرسد.

او افزود:

" اکثر مناطق را شما می‎دانید که الحمد الله تصفیه شده‎است و متاسفانه مردم در داخل شهر کندز زمین گیرمانده‎اند، قطعات ما این توانمندی را دارد که جنگ را به سرعت پیش ببرد، اما دلیل کندی این است که به ملکی‎ها آسیب نرسد و هم دشمن ضربه بخورد و کندز تصفیه شود."

کارشناسان نظامی افغان می‎گویند، تنها معذرت خواستن مسئولان امنیتی کافی نیست باید آن‎ها بجای معذرت خواستن به مشکلات به گونه جدی رسیدگی نمایند.

باری عارض یکی از این کارشناسان در مورد به رادیو آزادی گفت:

"فکر کنم که معذرت خواستن تنها کفایت نمی‎کند، بلکه رسیده‎گی‎ها باید صورت بگیرد اما افغانستان در یک موقعیتی قرار دارد که هم مشکلات بسیار گسترده داخلی دارد و هم بسیار مشکلات گسترده منطقوی دارد و به این هم از نظر دور نگاه نشود."

از سوی دیگر عبدالله حبیبی وزیر دفاع افغانستان اطمینان داد که عملیات وسیع بخاطر سرکوب مخالفان مسلح در ولایات نا امن جریان دارد و به گفته وی این جنگ در افغانستان آخرین جنگ خواهد بود.

جنگ‎های اخیر برخی از نمایندگان مردم کندز و ولایات دیگر را در شورای ملی نگران ساخته‎است.

قرار است شورای ملی مسئولین درجه اول نهادهای امنیتی را در جلسه بعدی مورد استجواب قرار بدهند.

گزارش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG