لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۲۸

والستریت ژورنال: لشکرگاه به خطر سقوط مواجه است


جنگ جاری در جنوب افغانستان و وضعیت نیروهای افغان مطالبی اند که در بیشتر روزنامه‎های بین المللی بازتاب یافته‎اند.

والستریت ژورنال

روزنامه می‎نویسد که لشکرگاه مرکز هلمند با خطر سقوط از سوی طالبان مسلح قرار دارد.

والستریت ژورنال به نقل از مقامات افغان نوشته‎است که طالبان بروز چهار شنبه فشارهای را برای گرفتن کنترول لشکرگاه افزایش دادند.

به گفته روزنامه، جنگ در هلمند زمانی شدت گرفت که سربازان افغان در شمال کشور برای کنترول کامل کندز و برخی دیگری از مراکز ولایات مصروف درگیری با طالبان مسلح اند.

والستریت ژورنال می‎نویسد، دوام جنگ در هلمند، در میان مقامات افغان نگرانی را ایجاد کرده‎است که لشکرگاه بدست طالبان سقوط نکند.

جنگ در هلمند در شروع سال روان آغاز و تا کنون ادامه دارد و سربازان افغان بیشترین تلفات را در همین ولایت متحمل شدند.

هلمند بزرگترین مرکز کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر است که برای طالبان مسلح یک منبع بزرگ عایدانی خوانده شده‎است.

نیویارک تایمز

روزنامه نیویارک تایمز در شماره اخیرش در مورد آنعده از نیروهای افغان نوشته‎است که در هنگام عبور از یک منطقه که امن فکر می‎کردند، در دام طالبان مسلح گیر ماندند.

روزنامه به جنگ در هلمند اشاره می‎کند که به نوشته نویسنده این مطلب، ظاهراٌ برای نیروهای افغان طولانی ترین و خونبار ترین جنگ بوده‎است.

نیویارک تایمز به نقل از مقامات افغان نوشته است که در این درگیری اخیر حداقل صد سرباز افغان زمانی کشته شدند که هنگام عبور از یک منطقه که فکر می‎کردند امن است، هدف آتش باری طالبان مسلح قرار گرفتند.

اما حیات الله حیات والی هلمند کشته شدن سربازان افغان را رد می‎کند.

نیویارک تایمز می‎نویسد، روی مسیر عقب نشینی از قبل توافق شده بود. اما به گفته روزنامه این رویداد که روز سه شنبه در حومه مرکز لشکرگاه رخ داد،نشان می‎دهد که نیرو های افغان با یک بحران بزرگ روبرو اند.

نیویارک تایمز به مشکلات استخدام سربازان جدید اشاره کرده و نوشته است که جاهای سربازان کشته شده هنوز هم خالی‎اند.

به گفته روزنامه، افغانستان و متحدان غربی آن در مورد مشکلات استخدام سربازان جدید در اردوی افغانستان ابراز نگرانی کرده‎اند.

XS
SM
MD
LG