لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۳۴

دوستم: ولسوالی غورماچ بزودی از وجود طالبان تصفیه می‌شود


جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور افغانستان به هدف جلوگیری از سقوط ولایت فاریاب و پاکسازی ولسوالی غورماچ که چند روز قبل بدست طالبان سقوط کرد به آن ولایت سفر کرده‌است.

جنرال دوستم می‌گوید، به زودی ولسوالی غورماچ فاریاب از وجود شورشیان طالب پاکسازی خواهد شد.

وی که با خبرنگاران صحبت می‎کرد، گفت که عملیات علیه طالبان مؤفقانه به پیش می‌رود.

وی افزود:

"در تمام نقاط ولایت فاریاب هیچ نوع نگرانی وجود ندارد. تمام نیروهای ما پیشروی دارند. ضربه سخت برای طالبان وارد گردید، ۱۶طالب کشته شد و بیشتر از ۲۰ تن‌شان زخمی شده‌اند. همین حالا تا نزدیکی غورماچ رسیدیم وقتی طالبان فرار می‌کردند تمام سرک‌ها را ماین فرش کرده‌بودند باید پاکسازی شود."

جنرال دوستم همچنین گفت که جنگجویان گروه داعش تلاش دارند تا در شمال افغانستان جا به جا شوند ولی او افزود که حکومت افغانستان برای جلوگیری از آمدن آن‌ها تدابیر لازم را روی دست گرفته‌است.

وی گفت:

"گزارش‌های برای ما رسیده که این گروه در نظر دارد از مسیر ولایت بادغیس در شمال غرب و ولایت بدخشان در شمال شرق، در شمال افغانستان مستقر شود."

جنرال دوستم به جواب این پرسش که این گروه از اتباع کدام کشور‌ها اند گفت:

"این گروه از اتباع کشور‌های تاجکستان، ازبکستان، قرغزستان، روسیه و چیچن هستند که در سال‌های قبل به گروه موسوم به دولت اسلامی «داعش» پیوسته و برنامه‌های دارند که از سال آینده به شمال افغانستان جابجا شوند."

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان همچنان افزود این گزارش تا اکنون برای حکومت افغانستان صد در صد قطعی نیست، ولی برای مقابله با آن تدابیر لازم روی دست گرفته شده‌است.

آقای دوستم در جواب به سؤالی که در پُشت این برنامه چه کسانی قرار دارند؟ گفت که در اجرای این طرح ممکن شبکه‌های از سازمان اطلاعات اردوی پاکستان و کسانی هم در داخل افغانستان قرار داشته باشند.

آقای دوستم در گفته‌هایش مشخصاً از شخصی نام نبرد.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG