لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۷

چهارده نوجوان از یک کمپ فرانسه به بریتانیا رسیدند


چهارده نوجوان روز دوشنبه از یک کمپ پناهجویان در شمال فرانسه به بریتانیا رسیدند تا به خویشاوندان خود در این کشور ملحق شوند.

ده‌ها پناهجوی دیگر زیر سن نیز قرار است هفتۀ جاری به بریتانیا برسند.

این چهارده نوجوان که از چهارده تا هفده سال عمر دارند قبل از اینکه به اقارب خود بپیوندند، توسط مقامات حکومتی و کارکنان مؤسسات خیریه به تأسیسات وزارت داخلۀ بریتانیا در جنوب لندن آورده شدند.

حکومت بریتانیا زیر فشار مؤسسات خیریه، رهبران مذهبی و مقامات فرانسه آماده شد که ده‎ها تن از نوجوانان زیر سن کمپ کاله را که در بریتانیا اقارب دارند، بپذیرد.

شماری از مهاجرین در کمپ کاله فرانسه
شماری از مهاجرین در کمپ کاله فرانسه

همچنین به سه هزار تن دیگر از این مهاجران زیر سن که در حالت آسیب پذیر در این کمپ بنام جنگل به سر می‌برند نیز اجازۀ ورود به بریتانیا داده می‌شود.

یک تن از باشنده‌گان بریتانیا بنام آصف خان به آژانس خبر رسانی اسوشیتید پرس گفته‌است که برادر چهارده سالۀ او میان کسانیست که پس از سپری نمودن شش ماه در کمپ جنگل، به بریتانیا رسیده‌است.

آصف خان گفته‌است که سفر برادرش بسیار دشوار بود، پیاده و با موتر خود را به شمال فرانسه رسانید و اینکه با او یکجا می‌شود یک نعمت بزرگ است.

او گفت، برادرش زنده‌گی نو دریافت می‌کند چون بسیاری‌ها در کمپ مهاجران در کاله مرده‌اند.

یک کارکن امداد رسان بریتانوی بنام بیث گاردنر سمیث به آژانس خبر رسانی رویترز گفت:

"بیش از یک هزار کودک بدون سرپرست در شهر کاله هنوز هم در حالت بسیار آسیب پذیر زنده‌گی می‌کنند چون مقامات می‌خواهند این کمپ را از میان بردارند. شاید این کمپ در طول بیشتر از یک هفته از میان برداشته شود. امروز یک روز بسیار خوبی است برای این همه کودکان که با اقارب خود یکجا می‌شوند ولی این یک گام کوچک است و ما از کاری که امروز وزارت داخله کرد، قدردانی می‌کنیم اما این تلاش در هفته آینده باید ده بار تکرار شود تا ما تعهدات خود را برآورده سازیم."

چون بریتانیا یک جزیره است از موج صدها هزار مهاجری که از بیم جنگ و دشواری در کشورهای مانند سوریه، عراق و افغانستان با تحمل سفرهای خطرناک خود را در دو سال اخیر به اروپا رسانیده‌اند، دور مانده‌است.

بسیاری مهاجران بخاطر زبان انگلیسی و تسهیلات کار و روزگار آرزو دارند خود را به بریتانیا برسانند.

هزاران تن برای رفتن به بریتانیا در کمپ مهاجران در شهر بندری کاله در شمال فرانسه به سر می‌برند.

تونلِ زیر بحر این شهر که به جنوب بریتانیا وصل شده‌است پنجاه کیلومتر طول دارد.

فرانسه می‌گوید، کمپ کاله را تا دو ماه دیگر مسدود می‌سازد به این معنی که از شش تا ده هزار مهاجری که در این کمپ زنده‌گی می‌کنند به شمول ۱۳۰۰ تن افراد زیر سن باید به جای دیگر منتقل شوند.

XS
SM
MD
LG