لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
شنبه ۱ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۰:۰۴

فیصل: سعودی برای همکاری در صلح افغانستان اطمینان داد


عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان که در رأس یک هیئت عالی رتبه مشغول دیدار از ریاض است، امروز با پادشاه عربستان سعودی ملاقات نموده و روی تلاش‎های صلح حکومت افغانستان صحبت کرده‎است.

وی خواهان همکاری ریاض در موضوع صلح افغانستان شده‎است.

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی ابراز آماده‎گی به هر نوع همکاری کشورش در ختم جنگ افغانستان نموده و هم روی بهبود روابط بین افغانستان و پاکستان تأکید کرده‌است.

فیصل: در این ملاقات در باره صلح و امنیت افغانستان صحبت شد.
فیصل: در این ملاقات در باره صلح و امنیت افغانستان صحبت شد.

جاوید فیصل معاون سخنگوی ریاست اجرائیه افغانستان ساعتی بعد از این دیدار به رادیو آزادی گفت:

"رئیس اجرائیه امروز با شاه عربستان سعودی ملاقات داشتند و در این ملاقات‌شان در باره صلح و امنیت افغانستان، روابط افغانستان با پاکستان، اجازه کار به کارگران افغان در عربستان و تغییر پاسپورت‎های کارگران افغان صحبت شد."

عبدالله در ملاقاتش با پادشاه سعودی افغانستان را قربانی تروریزم خوانده و از همکاری بعضی کشورها با تروریستان ابراز نگرانی کرد و گفت و تا زمانی‎که این همکاری با تروریستان قطع نشود کشورش با مشکل مواجه خواهد بود. وی خواهان همکاری ریاض در این زمینه شده‎است.

فیصل: شاه عربستان گفتند، که تمام امکانات خود را در دسترس حکومت افغانستان قرار می‎دهد.
فیصل: شاه عربستان گفتند، که تمام امکانات خود را در دسترس حکومت افغانستان قرار می‎دهد.

فیصل در مورد همکاری سعودی افزود:

"شاه عربستان گفتند، که تمام امکانات خود را در دسترس حکومت افغانستان قرار می‎دهند تا بخاطر آمدن صلح از آن استفاده شود. همچنان گفتند که طالبان بخاطر نیت نیک‌شان برای صلح پیش از آمدن به میز مذاکره باید حملات‌شان را متوقف نموده و از کشتن مردم دست بکشند."

قابل ذکر است که در دیدار رئیس اجرائیه با مقامات سعودی در مورد مشکل کارگران افغان در عربستان نیز صحبت شد که با پاسپورت پاکستانی در عربستان کار می‎کنند.

عربستان توافق کرد به تمام این کارگران پاسپورت افغانی داده شود.

وزرای معارف و عدلیه از همراهان عبدالله در این سفر گفته شده‌اند که با همتایان سعودی‌شان توافقاتی را امضا کرده‎اند که به گفته ریاست اجرائیه مهمترین آن اعطای ۴۰۰ بورس به محصلین افغان است.

XS
SM
MD
LG