لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۴۴

بحث روزنامه‎های چاپ کابل در مورد سفر یک هیئت طالبان به پاکستان


بیشتر روزنامه‎های چاپ امروز کابل در مطالب و تبصره‌های خود به موضوع سفر یک هیئت سه نفری طالبان مسلح از قطر به اسلام آباد پرداخته‎اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در مطلبی به نقل از روزنامه گاردین چاپ بریتانیا نوشته‎است که یک هیئت بلند پایه طالبان از دفتر قطر این گروه به اسلام آباد سفر کرده و گزارش شان در مورد گفتگوهای اخیر با حکومت افغانستان را با مقامات پاکستانی در میان گذاشتند.

در مطلب به نقل از دو مقام طالبان آمده‎است که این هیئت گروه طالبان که شامل مولوی شهاب الدین دلاور، ملا جان محمد مدنی و ملا عبدالسلام می‎باشد هفته گذشته به پاکستان سفر کرده‎است.

در مطلب به نقل از یک آژانس خبری امریکایی گفته شده‎است که حضرت عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در اسلام آباد نیز سفر این هیئت طالبان به پاکستان را تائید کرده اما در این زمینه جزئیات بیشتر نداده‎است.

روزنامه هیواد در این باره در مطلبی به نقل از روزنامه دان چاپ پاکستان گفته‎است که یک مقام بلند رتبه پاکستانی نیز پذیرفته که این هیئت طالبان مسلح با آنان دیدار کرده‎است.

در مطلب گفته شده که این مقام پاکستانی که از او نام برده نشده اظهار داشته است که پاکستان می‎خواهد در پروسه صلح افغانستان نقش مهم ایفا کند.

نویسنده مطلب نوشته‎است که سفر هیئت طالبان از دفتر قطر این گروه به پاکستان از سوی بیشتر رسانه‎های بین المللی تائید شده‎است.

ویسا

و روزنامه ویسا در این مورد در سرمقاله اش گفته‎است که سفر این هیئت طالبان به اسلام آباد گزارش‎های را تائید کرد که پاکستان شماری از رهبران طالب را بازداشت کرده‎است.

سرمقاله نویس می‎گوید که اسلام آباد تلاش دارد تا فشارها برطالبان را افزایش دهد و از این طریق این گروه را و ادار سازد که به خواست‎های این کشور تمکین کند.

سرمقاله نویس نوشته‎است که حالا طالبان مسلح نیز به اهداف نادرست پاکستان در افغانستان پی برده و می‎دانند که این کشور برای تامین اهداف شان در افغانستان از آنان استفاده می‎کند.

سرمقاله نویس گفته‎است که اگر موضوع اهداف و منافع اسلام آباد در میان نباشد طالبان بخصوص رهبران این گروه یک شب را نیز در پاکستان سپری نخواهند توانست.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG