لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۹

مسئولان: بیش از ۱۲۰ باب مکتب در سرپل مسدود شده‌است


مسئولان ریاست معارف سرپل می‎گویند بیشتر از ۱۲۰ باب مکتب در این ولایت بنابر نا امنی‎های اخیر مسدود شده و این مکاتب در ساحات نا امن و تحت کنترول طالبان قرار دارد.

عبدالغفور سرپلی رئیس معارف ولایت سرپل دلیل مسدود شدن این تعداد مکاتب را گسترش نا امنی‎ها در ساحات تحت تسلط طالبان دانسته می‎گوید که معاش و امتیازات اکثریت معلمان این مکاتب بنا بر نا امنی پرداخت نمی‎گردد.

رئیس معارف سرپل گفت که بیشتر این مکاتب در ساحات حاکمیت طالبان قراردارد.

وی افزود:

"مکاتب ما در مناطق کچن، قیرغی تو، چیراس و در مناطق دیگر ما در ولسوالی صیاد، شیرم ها مرکز سرپل، کوهستانات و سوزمه قلعه نسبت نبود امنیت غیر فعال است."

اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی این وضعیت می‎گویند بیشترین صدمه را در بخش‎های نا امن دختران دیده‎اند که از درس و تعلیم باز مانده‎اند.
اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی این وضعیت می‎گویند بیشترین صدمه را در بخش‎های نا امن دختران دیده‎اند که از درس و تعلیم باز مانده‎اند.

رئیس معارف سرپل تائید می‎کند که امتیاز اکثریت مکاتب دیگر نیز بنابر عدم ارائه گزارش دهی و عدم نظارت از وضعیت مکاتب به تعلیق در آمده‎است.

وی همچنان افزود:

"در بسیاری نقاط ولایت اعضای نظارت ما رفته نمی‎توانند شوراها و مردم هم برای ما مراجعه نمی‎کنند بنا ما معاشات شان را معتل ساختیم و در صورت عدم مراجعه مردم و شوراها و عدم تصدیق اعضای نظارت این بودجه را ما دوباره به حساب دولت انتقال می‎دهیم."

در همین حال اعضای شورای ولایتی سرپل با ابراز نگرانی این وضعیت می‎گویند بیشترین صدمه را در بخش‎های نا امن دختران دیده‎اند که از درس و تعلیم باز مانده‎اند.

اما شماری از باشنده‎گان ولسوالی‎های سرپل مسدود شدن مکاتب را در ساحات تسلط طالبان رد کرده می‎گویند که همه مکاتب در تمام ساحات ولایت سرپل فعال بوده صرف نرسیدن معاشات باعث دل سردی معلمین شده است.

بگفته آن‎ها اگر معاشات معلمین به وقت و زمان اجرا شود هیچ مکتب مسدود نخواهد ماند.

گزارش: محمد عالم رحمانیار

XS
SM
MD
LG