لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۳۴

ترمپ: پالیسی کلنتن در مورد سوریه سبب جنگ جهانی سوم خواهد شد


دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا می‌گوید، عملی ساختن پالیسی هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در مورد سوریه، امریکا را با جنگ سوم جهانی روبرو خواهد ساخت.

دونالد ترمپ روز سه شنبه در صحبت با آژانس خبری رویترز گفت:

"سوریه دیگر سوریه نیست، سوریه، روسیه و ایران جدید است که ما آن را با توافق‌نامه‌ای ساختیم که بدترین توافق‌نامۀ است که هرگز دیده نشده‌است. آنچه که باید بکنیم، تمرکز بالای داعش است. باید بالای سوریه تمرکز نکنیم. با پلان وی با جنگ سوم جهانی در سوریه مواجه خواهیم شد."

این در حالیست که جیمز کلپر رئیس ادارۀ ملی استخبارات امریکا گفته‌است، اگر طوری که هیلری کلنتن پیشنهاد می‌کند، برای ختم جنگ سوریه ساحۀ منع پرواز در آن کشور اعلان شود، احتمال دارد روسیه طیارات امریکایی را سرنگون بسازد.

جیمز کلپر روز سه شنبه در صحبت با شبکه تلویزیونی «ان، بی، سی» در نیویارک گفت، روسیه در سوریه یک سیستم خوب دفاع هوایی را نصب کرده‌است و اگر هدف استفاده از آن را نمی‌داشت آن را نصب نمی‌کرد.

به نوشتۀ مرکز خبری رادیو آزادی، ادارۀ رئیس جمهور اوباما به خاطر نجات افراد ملکی در سوریه از اعلان ساحۀ منع پرواز بر فضای این کشور خودداری کرده‌است.

هدف این اقدام تا اندازه کاهش رویارویی با روسیه بوده‌است، چون در صورت اعلان ساحۀ منع پرواز بر فراز سوریه طیارات امریکایی باید از آن نظارت کنند.

اما هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات یگانه سیاستمداری نیست که از اعلان ساحۀ منع پرواز بر فراز سوریه حمایت می‌کند، مایک پنس نامزد معاون رئیس جمهور از جانب حزب جمهوری‌خواه نیز طرفدار این اقدام است.

اما دونالد ترمپ در صحبت با آژانس خبری رویترز گفته‌است، جنگ در سوریه صرف بر ضد رژیم بشارالاسد نیست، بلکه حکومت‌های روسیه و ایران نیز در عقب وی قرار دارند.

به گفته وی پذیرفتن حرف‎های هیلری کلنتن، امریکا را داخل جنگ سوم جهانی خواهد ساخت.

XS
SM
MD
LG