لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۰

فعالان: ادامه وضعیت به خیر ملت نیست و سبب خشم مردم خواهد شد


انجمن جامعه مدنی جوانان افغانستان از سران حکومت وحدت ملی می‎خواهد تا دامن زدن به اختلافات قومی را کنار گذاشته و کارهای بینادی را برای مردم انجام بدهند.

در پی واکنش نهادهای مختلف در خصوص اختلاف نظر رهبران حکومت وحدت ملی انجمن جامعه مدنی جوانان افغانستان هشدار می‎دهد که ادامه چنین وضعیت به خیر ملت نیست و این مسئله سبب خشم مردم خواهد شد.

رئیس این انجمن روز جمعه در یک نشست خبری گفت مشکلات بوجود آمده در سطح رهبری حکومت وحدت ملی سبب مشکلات در بخش‎های مختلف شده‎است.

فردین فدایی رئیس این انجمن روز جمعه در یک نشست خبری گفت دامن زدن به تعصبات قومی از سوی رهبران وقانون شکنی از سوی برخی مسئولان فاصله میان حکومت و مردم را بیشتر ساخته‎است.

وی افزود:

"قانون شکنی‎های که در سطح افغانستان در حال رخ دادن است و روی تعصبات قومی مذهبی از آدرس رهبران حکومت وحدت ملی زیاد تر دامن زده می‎شود، من فکر می‎کنم که این موضوعات همه روزه ما را رنج داده و دچار مشکل خواهیم شد، خواست انجمن از حکومت وحدت ملی همین است که هرچه زود ترکارهای بینادی و اساسی در قبال مردم افغانستان داشته باشند در هر بخشی‎که باشد."

آقای فدایی عدم هماهنگی میان نیروهای امنیتی، افزایش مشکلات جوانان، خشونت علیه زنان، کشتار افراد ملکی در غور را از مشکلات خواند که به گفته وی در این اواخر در کشور بیشتر شده و حکومت توجه جدی بهآن ندارد.

اعضای این انجمن با صدور قطع نامه یی خواست‎های شان را از حکومت و نهادهای عدلی و قضایی مطرح کردند.

جلوگیری از قانون شکنی، مجازات کسانی از سوی نهادهای عدلی و قضایی که وحدت ملی را خدشه دار می‎سازند، تلاش از سوی مسئولان حکومت برای تحقق شایسته سالاری از خواست‎های مهم این انجمن بود که در قطع نامه تذکر داده شده بود.

این در حالیست که اخیرا معاون اول رئیس جمهور و احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهوردر امور اصلاحات و حکومت داری خوب انتقاداتی را به آدرس رئیس جمهور و رئیس اجرائیه مطرح کردند.

جنرال عبدالرشید دوستم رئیس جمهور و رئیس اجرائیه را به قوم گرایی متهم کرد اما ریاست جمهوری با نشراعلامیه گفت اتهامات وارد شده از سوی عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور نیاز به تحقیقات عدلی و قضایی دارد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه نیز به روز یکشنبه گفت مسایلی وجود دارند که در مورد آن بحث‎ها با رئیس جمهور غنی ادامه دارد.

حالا سید امید میثم معاون سخنگوی ریاست اجرائیه نیز می‎گوید گفتگوها برای رفع تفاوت دیدگاه‎ها میان رهبران حکومت وحدت ملی جریان دارد.

میثم: اختلاف دیدگاه‎ها و نظریات به معنای کند کاری در امر حکومت و حکومتداری نیست.
میثم: اختلاف دیدگاه‎ها و نظریات به معنای کند کاری در امر حکومت و حکومتداری نیست.

میثم روز جمعه در صحبت با رادیو آزادی گفت این تفاوت دید گاه‎ها بالای روند کارهای بزرگ کشور تاثیر گذار نیست.

وی افزود:

" اختلاف دیدگاه‎ها و نظریات به معنای کند کاری در امر حکومت و حکومتداری نیست یعنی کارها به شکل نورمال در سطح مختلف حکومت جریان دارد و این صرف بحث‎های که رهبران حکومت میان هم دارند تاثیر منفی نمی‎تواند بگذارد بالای کارهای کلان کشوری."

میثم همچنان تاکید کرد که رهبران حکومت وحدت ملی برای تحقق وعده‎های شان با مردم متعهد هستند و تلاش می‎کنند تا به خواست‎های قانونی مردم رسیده‎گی نمایند.

این در حالیست که انجمن جامعه مدنی جوانان افغانستان می‎گوید در اکثر موارد قانون روی کاغذ باقی مانده و تاکید دارد که اگر به آن توجه نشود مشکلات بیشتر خواهد شد.

گزاش: جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG