لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۵۶

انتقاد دموکرات‎ها از رئیس «FBI» بخاطر نگرفتن نام روسیه در هک ایمیل‎ها


در حالیکه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا کمتر از ده روز باقی مانده‎است، دموکرات‎ها از رئیس اداره تحقیقات فدرالی امریکا یا «اف. بی. آی» انتقاد کرده‎اند که از روسیه در هک شدن ایمیل‎های دموکرات‎ها، نام نگرفته‎است.

این در حالیست که به نوشته روزنامه نیویارک تایمز، اداره «اف. بی. آی» بررسی ایمیل‎های یک دستیار ارشد هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات را آغاز کرده‎است.

رهبران حزب دموکرات امریکا از جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرالی امریکا یا «اف. بی. آی» انتقاد کرده‎اند که به سایر مقامات ارشد حکومت نپیوسته است و از روسیه که به گفته آن‎ها در عقب عملیات هک کردن ایمل‎های دموکرات‎ها قرار دارد، نام نگرفته‎است.

جیمز کامی رئیس اف.بی.آی
جیمز کامی رئیس اف.بی.آی

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی جیمز کامی در هفته گذشته زمانی داخل رقابت بین نامزدان حزب دموکرات و جمهوری‎خواه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا شد که به کانگرس آن کشور اطلاع داد که اداره «اف. بی. آی» در مورد ایمیل‎های تحقیق می‎کند که بعد از تحقیقات در ایمیل‎های عضو سابق پارلمان امریکا انتونی وینر شوهر یک دستیار ارشد هیلری کلنتن افشا شده‎است.

بر اساس گزارش آژانس خبری «سی. ان. بی. سی» که روز دو شنبه نشر شد، جیمز کامی از پیوستن به اعلامیه مشترک هفتم اکتوبر اداره امنیت داخلی و اداره ملی استخبارت امریکا خودداری کرده‎است که در آن افشا و هک شدن ایمیل‎های دموکرات‎ها به روسیه نسبت داده شده‎است.

کلنتن: ترمپ فوراً باید همه ارتباطات‌اش با کریملن و شرکای آن‎ها را افشا کند.
کلنتن: ترمپ فوراً باید همه ارتباطات‌اش با کریملن و شرکای آن‎ها را افشا کند.

این در حالیست که هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در جریان سخنرانی‌اش به یک راهییمایی در شهر کنت در ایالت اوهایو، روز دوشنبه با تأکید بر این‎که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تلاش می‎کند که دونالد ترمپ به حیث رئیس جمهور امریکا انتخاب شود گفت:

"در حالی‎که به انتخابات ریاست جمهوری، صرف هشت روز باقی مانده‎است، ما نمی‎توانیم بیش از این منتظر باقی بمانیم. دونالد ترمپ فوراً باید همه ارتباطات‌اش با کریملن و شرکای آن‎ها را افشا کند."

این در حالیست که به نوشته روزنامه نیویارک تایمز، اداره تحقیقات فدرالی امریکا روز دوشنبه بررسی ایمیل‎های هما عابدین یک دستیار ارشد هیلری کلنتن را توسط یک پروگرام خاص کمپیوتری آغاز کرده‎است تا محققان این اداره تثبیت کنند که آیا این ایمیل‎ها حاوی اطلاعات محرم اند.

تا هنوز معلوم نیست که «اف. بی. آی» خواهد توانست این بررسی را تا روز انتخابات تکمیل کند.

ترمپ در ایالات اوهایو و فلوریدا که برای رئیس جمهور شدن باید در آن‎ها برنده شود، از کلنتن اندکی جلوتر افتاده‎است.
ترمپ در ایالات اوهایو و فلوریدا که برای رئیس جمهور شدن باید در آن‎ها برنده شود، از کلنتن اندکی جلوتر افتاده‎است.

روبی موک مدیر کمپاین انتخاباتی کلنتن و هاری رید دموکرات ارشد در مجلس سنای امریکا، جیمز کامی رئیس اداره تحقیقات فدرالی امریکا را به برخورد دوگانه در طرزالعمل برخورد با اطلاعات حساس متهم کرده‎اند.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی بعد از آنکه جیمز کامی تحقیقات تازه را اعلان کرد، محبوبیت هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات بطور قابل ملاحظه کاهش یافته‎است. دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در ایالات اوهایو و فلوریدا که برای رئیس جمهور شدن باید در آن‎ها برنده شود، از هیلری کلنتن اندکی جلوتر افتاده‎است.

XS
SM
MD
LG