لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۵۲

با مسدود شدن کمپ "جنگل" مهاجرین افغان با وضیعت دشواری مواجه‎اند


با مسدود شدن کمپ جنگل در شمال فرانسه، تعدادی زیاد از مهاجرین به پاریس و سایر شهرهای این کشور رفته‎اند و با وضیعت دشواری مواجه‎اند.

پناهجویان افغان در پاریس می‎گویند، پولیس در پاریس خیمه‎های مؤقت آن‎ها را از بین برده‎است و با ایشان با خشونت برخورد می‎شود.

آن‎ها می‎گویند، در پاریس پولیس خیمه‎های مؤقت را از بین برده‎است و مهاجران غذا برای خوردن ندارند.

فرهاد پردیس یک پناهجوی افغان با ابراز این‎که آن‎ها با دشواری‎های زیاد مواجه بوده، غذا و پوشاک ندارند، در تماس تیلیفونی به رادیو آزادی گفت:

"ساعت هشت و نیم شام دیروز بود که پولیس آمد، ما فکر کردیم خانه می‎دهند، ولی ده پانزده دقیقه بعد تراکتور آورده، همه خیمه‎ها را از بین بردند. شب گذشته هیچکس خیمه نداشت. وضیعت همه خراب است. اینگونه برخورد را کسی با حیوانات نمی‎کند که پولیس با ما می‎کند. از شب گذشته هیچ‌کس غذا نخورده‎است و محل بود و باش ندارد."

ویرانی کمپ جنگل
ویرانی کمپ جنگل

فرهاد پردیس پناهجوی افغان می‎گوید، در سرک ژیغس تعدادی زیاد افغان‎ها زنده‎گی می‎کنند، ولی کسی به پرسش آن‎ها نیامده‎است.

پولیس روز دوشنبه در ناحیه نزدهم شهر پاریس در فرانسه در سرک ژیغس خیمه‎های مؤقت پناهجویان افغان را از بین برد.

شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» به نقل از یک مقام گفته‎است که در آینده نزدیک هویت پناهجویان بررسی و همه خیمه‎های مؤقت در این منطقه از بین برده خواهد شد.

آژانس خبری اسوشیتد پرس گزارش داده‎است که وضیعت پناهجویان در فرانسه بعد از آن خرابتر شده‎است که پولیس در شمال این کشور در منطقه پاس دوگلاس کمپ "جنگل" را کاملاً از بین برد.

گرچه تصفیه کمپ جنگل شام دوشنبه پایان یافت و حدود یک هزار پناهجو از آن اخراج شدند، اما پولیس به حدود یک و نیم هزار نوجوان اجازه اقامت در کانتینرها را داده‎است.

مهاجرین بی‌جا شده از کمپ جنگل
مهاجرین بی‌جا شده از کمپ جنگل

تعداد پناهجویان افغان در سایر کشورهای اروپایی تا حدی معلوم است، اما این‎که به چی تعداد افغان‎ها در فرانسه خواهان پناهجویی شده‎اند، معلوم نیست.

رحیم‌الله ورین خبرنگار افغان که خواهان پناهجویی در فرانسه شده‎است با ابراز این‎که در برخورد با پناهجویان همه قوانین بین‌المللی بشری پایمال شده، می‎گوید وضیعت در فرانسه طوری نیست که قوانین سازمان ملل‌متحد و اتحادیه اروپا در مورد پناهجویان حکم می‎کند.

رحیم‌الله ورین می‎گوید، روزانه آمدن پناهجویان افغان به فرانسه از کشورهای جرمنی، دنمارک و سویدن نیز افزایش یافته‎است، چون این کشورها تعدادی از پناهجویان را اخراج کرده‎اند.

تلاش شد با سفارت افغانستان در فرانسه تماس گرفته شود، ولی با وصف تلاش‎های مکرر کسی پاسخ نداد.

XS
SM
MD
LG