لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۲۹

رقابت‌های انتخاباتی امریکا، نزول نرخ دالر و بازار اسهام جهان


در حالیکه به انتخابات ریاست جمهوری امریکا کمتر از یک هفته باقی مانده و رقابت بین نامزدان بطور تنگاتنگ جریان دارد، نرخ اسهام جهان و قیمت دالر کاهش یافته‎است.

ار هفته‎ها به این‌سو همه پرسی‎ها نشان می‎داد که هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات از رقیبش دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه پیشی جسته‎است، اما اینک به نظر می‎رسد که فاصله بین آن‎ها خیلی کم شده‎است.

فاصله بین نامزدان در انتخابات امریکا کاهش یافته‎است.
فاصله بین نامزدان در انتخابات امریکا کاهش یافته‎است.

از چندین هفته به این‌سو سرمایه‌گذاران در جهان شرط بندی نمودند که با در نظرداشت همه پرسی‎ها هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات از رقیبش دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه سبقت دارد و در انتخابات بطور راحت برنده خواهد شد.

اما از هفته گذشته به این‌سو بعد از آنکه اداره تحقیقات فدرالی امریکا "اف. بی. آی" بررسی ایمیل‎های بیشتر را به ارتباط تحقیق در مورد ایمیل‎های کلنتن اعلان کرد، فاصله بین نامزدان در انتخابات امریکا کاهش یافته‎است.

ارزش دالر امریکایی در برابر یورو و سایر اسعار عمده جهان نیز حداقل یک درصد کاهش یافته‎است.
ارزش دالر امریکایی در برابر یورو و سایر اسعار عمده جهان نیز حداقل یک درصد کاهش یافته‎است.

یک همه پرسی به تاریخ اول نوامبر نشان می‎دهد که بعد از ماه‎ها برای نخستین بار دونالد ترمپ نامزد حزب جمهوری‌خواه از رقیبش هیلری کلنتن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا سبقت جسته‎است.

این مسئله باعث آن شده‎است تا بازار اقتصادی والستریت سیر نزولی را بپیماید و ارزش اسهام بطور مجموعی حداقل یک درصد کاهش یابد.

این کاهش به تاریخ دوم نوامبر در بازارهای اقتصادی آسیا، فرانکفورت، پاریس و جاپان نیز از یک تا یک و نیم درصد بوده‎است.

سرمایه‌گذاران جهان سرمایه‌هایشان را به طلا تبدیل و در مناطق مصون جابجا کرده‎اند.
سرمایه‌گذاران جهان سرمایه‌هایشان را به طلا تبدیل و در مناطق مصون جابجا کرده‎اند.

ارزش دالر امریکایی در برابر یورو و سایر اسعار عمده جهان نیز حداقل یک درصد کاهش یافته‎است و سرمایه‌گذران جهان با نگرانی از یک مرحله آشوب سیاسی در ایالات متحده امریکا سرمایه‌هایشان را به طلا تبدیل و در مناطق مصون جابجا کرده‎اند.

پاول نولت مسئول اداره مدیریت سرمایه‌گذاری «کینگس ویو اسیت منجمنت» به آژانس خبری رویترز گفته‎است:

"بازار اقتصادی بر اساس پیروزی هیلری کلنتن ساخته شده‎است و یک پیروزی دونالد ترمپ آن را آشفته خواهد ساخت و این چیزیست که با نزدیک شدن نامزدان در برخی همه پرسی‎ها، ما در بازار شاهد آنیم."

مایکل ای. گایاد یک مدیر اسعار در امریکا می‎گوید در صورتی‎که بازارهای اقتصادی جهان بالای ریاست جمهوری هیلری کلنتن سرمایه‌گذاری کرده‌باشند، اگر دونالد ترمپ سبقت جسته پیروز شود، احتمال یک مرحله آسیب‌پذیری قابل ملاحظه و تعدیل دوباره در بازارهای اقتصادی متصور است.

XS
SM
MD
LG