لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۹

نشر اسناد جعلی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا


بررسی‌های اداره تحقیقات فدرال امریکا یا اف بی‌آی در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا فراتر رفته و این اداره در مورد اسناد جعلی هم تحقیق می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، درین اسناد جعلی آمده که کمپاین هیلری کلنتن برای کسب اطمینان در مورد برنده شدنش در انتخابات ریاست جمهوری امریکا ممکن به اقدامات خطرناک مانند دامن زدن ناآرامی مدنی متوسل شود.

درین گزارش گفته شده که مقام‌های استخباراتی امریکا به گونه مخفیانه هشدار داده اند که کمپاین روسیه برای زیر سوال بردن اعتبار این انتخابات از هک کردن و انتشار ایمل‌های حزب دموکرات امریکا به پخش شواهد غیر واقعی در مورد تقلب در انتخابات و یا دیگر معلومات نادرست فراتر خواهد رفت.

گزارش شده‌است که اف بی‌ آی یک یادداشت الکترونیک هفت صفحه‌یی را بررسی می‌کند که در ۲۰ آکتوبر از طریق تویتر توسط راجر ستون پخش شده‌است.

ستونِ جمهوریخواه دستیار پیشین دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری امریکاست.

درین یادداشت زیر نام "برنامه نجات" نشان‌های بنیاد کلنتن و اداره نظر سنجی دموکرات موسوم به جویل بننسن دیده می‌شود.

کمپاین هیلری کلنتن و بنیاد کلنتن این یادداشت را جعلی خوانده‌اند.

درین یادداشت ادعا شده‌است که میزان آرای کلنتن کم شده و بنابرین خواهان تغییرات جدی در ستراتیژی برای نومبر شده که شامل سازمان دهی ناآرامی مدنی و حمله رادیولوژی با استفاده از بمب‌های کثیف برای مختل ساختن رای گیری ۸ نومبر می‌شود.

در گزارش مرکز خبر رادیو آزادی گفته شده که این روشن نیست که این اسناد جعلی در کجا ترتیب شده‌است.

ستون به روز جمعه در تویتر خود نوشت که این اسناد را از طریق یک ایمیل به دست آورده است و آن را با یک مطلبی وصل کرده که گفته است این اسناد جعلی از سوی یک گروه هکر‌ها بنام انانیموس منتشر شده‌است.

ستون، گزارش رویترز درین مورد را تلاشی برای بدنام ساختن وی خوانده‌است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده‌است که اسناد جعلی دیگر نیز مانند یادداشت در مورد بنیاد کلنتن وجود دارد که در آن گفته شده حزب دموکرات برای کسب اطمینان در باره برنده شدن در انتخابات به هر قیمتی که شود اقدامات خطرناک را انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش، نامۀ درین مورد از سوی تام کارپر، سناتور دموکرات نوشته شده‌است.

بر اساس گزارش رویترز، درین نامه که دفتر کارپر آن را جعلی خوانده، وی به خانم کلنتن نوشته است:

"ما به هیچ صورت اجازه نخواهیم داد تا در انتخابات دچار شکست شوید."

پنج روز دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا باقی مانده‌است.

XS
SM
MD
LG