لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۵۱

سرخط: کندزیان خواهان مجازات عاملین حادثۀ این ولایت هستند


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در کنار برخی مسایل دیگر بیشتری مطالب و تبصره‎های خود را به رویداد اخیر در ولایت کندز و واکنش‎ها در این باره اختصاص داده‎اند.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی در این مورد نوشته‎است که پس از حمله هوایی نیروهای خارجی در ولایت کندز و تلفات افراد ملکی حالا مردم خواهان مجازات عاملین این حادثه هستند.

در مطلب به نقل از حضرت صبغت الله مجددی رئیس جمهور پیشین افغانستان آمده‎است که این رویداد را باید محکمه بین المللی بررسی کند.

به نوشته نویسنده مطلب آقای مجددی در صفحه فیسبوک اش این واقعه را جنایت بشری خوانده‎است.

روزنامه به نقل از حضرت صبغت الله مجددی گفته‎است که این رویداد عدم همآهنگی میان نیروهای افغان و خارجی را نشان می‎دهد و عملیات خود سر به گفته آقای مجددی دسیسه در برابر افغان‎ها بوده و جهانیان باید علیه آن خاموش نمانند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در خصوص این رویداد بخشی از اعلامیه سازمان عفو بین الملل را در سرمقاله اش به نشر رسانده که در آن آمده است، قربانیان حادثه اخیر کندز مستحق عدالت هستند.

در سرمقاله آمده است، سال جاری از لحاظ تلفات ملکی خونین ترین سال در افغانستان است.

سازمان عفو بین الملل در اعلامیه اش در سرمقاله هیواد به نشر رسیده گفته‎است که تخطی‎های قبلی نیروهای خارجی در افغانستان نیز تا هنوز بررسی نشده و عاملین آن نیز مجازات نگردیده‎اند.

سرمقاله نویس گفته‎است که به این موضوع باید به حیث بی اعتنایی در برابر زنده‎گی انسان‎ها دیده شود.

افغانستان ما

روزنامه افغانستان ما در این باره به اظهارات دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع این کشور پرداخته که گفته‎است، در رویداد اخیر کندز شماری از افراد مهم طالبان کشته شده‎اند.

در مطلب به نقل از آقای وزیر گفته شده که حمله هوایی در حومه شهر کندز بر اساس معلومات دقیق انجام شده و بیشتری تلفات ملکی نیز به اعضای خانواده‎های قومندانان طالبان وارد شده‎است.

نویسنده مطلب این سخنان سخنگوی وزارت دفاع را نیز به نشر رسانده که گفته‎است، حمله هوایی نیروهای خارجی در نزدیکی شهر کندز نشست طالبان را که در آن درمورد حمله تازه بالای شهر کندز بحث میشد هدف قرار داده‎است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG