لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۴۴

دنیا: دونالد ترمپ پالیسی های نادرست کشور اش را اصلاح سازد


روزنامه های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره های خود به پالیسی های رئیس جمهور جدید امریکا و ادامه جنگ در هلمند به علت موجودیت نیروهای خیالی پرداخته اند.

دنیا

روزنامه دنیا در سرمقاله اش گفته است که دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا پالیسی های نادرست کشور اش را اصلاح سازد.

سرمقاله نویس می‌گوید که ریشه های تروریزم در افغانستان خشکیده و حالا نیاز است تا در پاکستان نیز ریشه های این پدیده قطع گردد.

سرمقاله نویس گفته است که ایالات متحده در زمینه مبارزه با تروریزم در پاکستان تلاش لازم نکرده و پس از این باید به این کشور فرصت داده نشود.

دنیا نوشته است که همین حالا حلقاتی در پاکستان است که از تروریزم حمایت می‌کنند و از تروریستان در برابر افغانستان، هند و حضور جامعه جهانی در این کشور استفاده می‌نمایند.

سرخط

روزنامه سرخط سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که امریکا کارهای نا تمام اش را در افغانستان چگونه به اتمام برساند.

سرمقاله نویس نوشته است که در پانزده سال گذشته در زمینه مبارزه با تروریزم توجه کمتر صورت گرفته و مراکز تمویل و تجهیز این پدیده تخریب نشده‌است.

به گفته سرمقاله نویس مراکز تروریزم در قرا و قصبات افغانستان نبوده بلکه بیرون از این کشور است و حکومت جدید امریکا باید برای از بین بردن آن اقدامات جدی بکند.

هیواد

روزنامه هیواد در سرمقاله اش نوشته است که حکومت جدید امریکا همکاری با افغانستان را بیشتر خواهد ساخت.

سرمقاله نویس گفته است که افغانستان از این ناحیه مطمئن بوده و دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب ایالات متحده روابط میان واشنگتن و کابل را گسترش خواهد داد.

به گفته سرمقاله نویس آقای ترمپ مبارزه با تروریزم را شدیدتر خواهد ساخت و ریشه های این پدیده را در هر کشوری که باشد قطع خواهد کرد.

ویسا

و روزنامه ویسا در صفحه نخست اش با کلمات درشت نوشته است که موجودیت سربازان خیالی علت عمده ادامه جنگ در ولایت هلمند است.

در مطلب به نقل از کریم اتل رئیس شورای ولایتی هلمند آمده است که سربازان اندک جنگ در این ولایت را به پیش می‌برند و حتی نصف از سربازانی که در تشکیل گفته شده نیز در هلمند حضور ندارند.

در مطلب گفته شده که در تشکیل سی و یک هزار سرباز در ولایت هلمند فعالیت دارند در حالیکه نصف آنان نیز موجود نبوده و علت عمده پیشروی طالبان در این ولایت نیز همین موضوع است.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG