لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۱۴

مسئولیت حملۀ انتحاری اخیر کابل را داعش بر عهده گرفت


باشنده‎های شهر کابل صبح روز چهارشنبه بازهم شاهد یک حمله انتحاری بودند و به گفته وزارت داخله هدف انتحار کننده واسطه نقلیه نیروهای امنیتی افغان بوده‌است.

وزارت داخله افغانستان می‎گوید، در حمله انتحاری صبح روز چهارشنبه چهار تن کشته و سیزده تن زخم برداشتند.

مسئولان این وزارت می‎گویند، هدف حمله کننده، یک واسطه نیروهای امنیتی افغان بوده‌است.

صدیق صدیقی سخنگوی این وزارت پس از این حمله در صحبت با رادیو آزادی گفت، در این رویداد که در ساحه پل محمود خان رخ داد چهار تن کشته و سیزده فرد دیگر زخمی شده‎اند اما وی این را مشخص نساخت که چه تعداد این افراد ملکی بودند و چه تعداد شان امنیتی.

صدیقی: چهار تن از افراد و اشخاصی که در این ساحه بودند کشته شده اند.

او افزود:

"چهار تن از افراد و اشخاصی که در این ساحه بودند کشته شده‌اند و سیزده فرد دیگر زخمی هستند، حمله انتحاری بالای یکی از وسایط که مربوط به نهادهای امنیتی افغانستان است صورت گرفته‎است."

این حمله بالای پل محمود خان مربوط حوزه دوم امنیتی در ساحه میان وزارت دفاع و ریاست رجال برجسته رخ داد.

مسئولان امنیتی می‎گویند که حمله کننده موتر نوع هایس که حامل نیروهای امنیتی افغان بود را هدف قرار داد.

برخی از آژانس‌های بین‌المللی گفته‌اند که در این موتر کارمندان ریاست رجال برجسته سوار بودند.

فریدون عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل گفته‌است که حمله کننده پیاده بود اما شاهدان عینی می‌گویند که حمله کننده سوار بر موترسایکل بود.

این در حالیست که در یک ماه گذشته چندین رینجر نیروهای امنیتی و دیگر وسایط حکومتی هدف ماین‎های مقناطیسی قرار گرفته که تلفاتی نیز در پی داشته است.

داوود پکتیاوال آمر حوزه هشتم امنیتی کابل که شام روز سه شنبه نیز در کارته نو مربوط حوزه هشتم امنیتی انفجار ماین مقناطیسی رخ داد که در آن یک تن کشته و دو تن زخمی شدند.

این حملات باشنده‎های شهر کابل را نگران ساخته و آنان می‎گویند که رویدادهای انفجاری در این اواخر در این شهر افزایش یافته‎است.

این حملات باشنده‎های شهر کابل را به شدت نگران ساخته و آنان می‎گویند که رویدادهای انفجاری در این اواخر در این شهر افزایش یافته‎است.

باری عارض از کارشناسان امنیتی نیز می‎گوید که افزایش حملات مخالفان مسلح بخصوص انفجارهای ناشی از ماین‎های مقناطیسی که بیشتر نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهد سبب نگرانی شده‌است.

شاهدان عینی می‎گویند که حمله کننده سوار بر موتر سایکل بود و در این رویداد به چندین عراده موتر ملکی نیز خساره وارد شده‎است.

او افزود:

"اخیراً انفجارهای پی‌هم ماین‎های مقناطیسی دیده می‎شود، هر انفجار سبب ایجاد نگرانی میان مردم می‎شود و آنان را نسبت به آینده نیز نگران می‎سازد، اگر جلو آن گرفته و تدابیر ویژه اتخاز نشود، ممکن سلسله آن ادامه یابد."

ریاست جمهوری با نشر اعلامیه این حمله را نکوهش کرده و به نقل از رئیس جمهور غنی آمده است که دشمنان افغانستان سعی می‌کنند تا با همچو حملات میان مردم ترس و بیم ایجاد کنند.

در عین حال میرزا محمد یارمند یکی دیگر از آگاهان امنیتی می‎گوید، مسئولان امنیتی باید توجه به فعالیت‎های استخباراتی و کشفی را بیشتر نماید و در زمینه آموزش نیروهای‎ کشفی نیز باید تلاش‎ها افزایش یابد.

به گفته وی نیروهای امنیتی باید افرادی را که بر روی جاده‎ها دست به گدایی می‌زنند تثبیت هویت کرده و نگذارند تا به گفته وی دشمنان از تاکتیتک‎ها و نیرنگ‎های مختلف استفاده کنند.

شاخه خراسان داعش که در افغانستان و پاکستان فعالیت دارد در یکی از صفحات اجتماعی‌اش مسئولیت این رویداد را به عهده گرفته‌است.

گزارش: تمیم اخگر

جزئیات قبلی:

وزارت داخله افغانستان می‌گوید، در حمله انتحاری صبح روز چهارشنبه چهار تن کشته و سیزده تن دیگر زخم برداشتند.

مسئولان این وزارت می‌گویند، هدف حمله کننده، یک واسطه نیروهای امنیتی افغان بوده‌است.

در این حال برخی آگاهان مسایل امنیتی می‌گویند، این رویداد و انفجارهای ناشی از ماین‌های مقناطیسی دراین اواخر افزایش یافته و مردم را به شدت نگران ساخته‌است.

رئیس جمهور افغانستان حمله انتحاری کابل را محکوم کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:05 0:00

معلومات قبلی:

حوالی ساعت ۰۷:۵۰ دقیقۀ صبح امروز یک حملۀ انتحاری در منطقۀ پل محمود خان مربوط حوزه دوم امنیتی شهر کابل رخ داد.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان در صحبت با رادیو آزادی گفت که در نتیجه این حمله چهار تن کشته و یازده تن دیگر زخمی شده‌اند.

آقای صدیقی افزود این حمله بالای یکی از وسایط امنیتی صورت گرفته‌است.

در همین حال شاهدان در محل گفته‌اند که حمله کننده انتحاری سوار بر موترسایکل بوده‌است.

قبل از این آقای صدیقی به رادیو آزادی گفته بود که این انفجار ناشی از یک ماین مقناطیسی بوده‌است.

مسئولیت این حمله را تا حالا کدام گروهی به عهده نگرفته‌است.

در اثر حمله انتحاری در پل محمود خان کابل ۴ تن کشته شدند
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:54 0:00

XS
SM
MD
LG