لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۲۸ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۰۸

اوباما: روابط استراتیژیک امریکا با اروپا تغییر نمی‌کند


بارک اوباما رئیس جمهور امریکا امروز با انگیلا مرکل صدراعظم جرمنی، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، ماتیو رینزی صدراعظم ایتالیا، ماریانو راهوی صدراعظم هسپانیا و تریزا می صدراعظم بریتانیا در برلین پایتخت جرمنی دیدن کرد.

آقای اوباما در این سفرش به اروپا می‌خواهد تا به متحدان امریکا اطمینان دهد که دونالد ترمپ در جریان ایفای وظیفه به حیث رئیس جمهور جدید امریکا، ارتباطات استراتیژیک اش را به شمول ناتو با تمامی متحدان این کشور حفظ خواهد کرد.

بارک اوباما در سخنرانی روز پنجشنبه خود با استفاده از سفرش به برلین، روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری امریکا متهم کرد و از دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب کشورش خواست تا موقف تند در برابر مسکو داشته باشد.

وی همچنان ابراز امیدواری کرد که دونالد ترمپ بیانات مبارزات انتخاباتی اش را کنار گذاشته و برای انتخاب افراد در اداره‌اش ارزش‌های دیموکراتیک را در نظر بگیرد.

قرار است بارک اوباما امروز به پیرو برود جایکه آخرین توقف وی در اروپا خواهد بود.

آژانس خبری رویترز گزارش می‌دهد که رهبران اتحادیه اورپا در برلین روی تمدید تحریم‌ها علیه مسکو بخاطر مداخله آن در اوکراین و همچنان وضع تحریم‌های جدید بالای این کشور بخاطر حملات هوایی در سوریه صحبت کنند.

دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفت که روابط واشنگتن و مسکو را بهبود خواهد بخشید.

برخی از بیانات آقای ترمپ باعث شد که وی حمایت زیادی را در داخل امریکا از آن خود کند مانند اعمار دیوار میان امریکا و مکسیکو، وضع قیود موقت بالای ورود مسلمانان در امریکا و لغو آن عده از قرار داد‌های تجارتی که به گفته او به اقتصاد امریکا ضربه وارد کرده‌اند.

اما این اظهارات دونالد ترمپ موجب نگرانی برخی از کشور‌های دیگر شده‌است.

بارک اوباما نیز مخالفت اش را با این بیانات ترمپ ابراز کرده است و اکنون می‌خواهد که با توضح پلان‌هایش در مورد ارائه سهولت‌های صحی، دپلوماسی هسته یی و پالیسی تغییر اقلیم بیانات جنجال برانگیز دونالد ترمپ را کم اهمیت جلو بدهد.

XS
SM
MD
LG