لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۲۳

ویسا: داعش در کنر به جلب و جذب افراد می‎پردازد


عکس از یک مرکز داعش که توسط نیروهای افغان تصرف شده بود
عکس از یک مرکز داعش که توسط نیروهای افغان تصرف شده بود

روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتر مطالب و تبصره‎های خود به گسترش فعالیت‎های داعش در افغانستان و نگرانی‎های ناشی از آن پرداخته‎اند.

ویسا

روزنامه ویسا در مطلبی در این مورد به نقل از شماری از اعضای ولسی جرگه نوشته‎است که داعش در ولایت کنر به جلب و جذب افراد می‎پردازد و تلاش دارد تا در بخش‎های ولایات ننگرهار و لوگر نیز فعالیت هایش را آغاز کند.

در مطلب به نقل از سخی مشوانی نماینده مردم کنر در ولسی جرگه آمده‎است که حکومت مرکزی باید به وضعیت کنونی جدآ توجه کند.

در مطلب به نقل از عارف رحمانی یک عضو دیگر ولسی جرگه گفته شده که داعش فعالیت هایش در زابل را نیز با تجهیزات پیشرفته آغاز کرده و برخی ولسوالی‎ها را نیز در تصرف خود در آورده‎است.

اصلاح

روزنامه دولتی اصلاح در مطلبی در این مورد نوشته‎است که نگرانی‎ها از فعالیت داعش در شمال افغانستان بجا نبوده و وزارت دفاع آن را تنها بحث رسانه یی خوانده‎است.

نویسنده مطلب بخش از مصاحبه محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان را که با رادیو آزادی انجام داده‎است نیز به نشر رسانده که گفته‎است، نیروهای امنیتی افغان تا هنوز در شمال این کشور با گروه داعش روبرو نشده‎است.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی به فعالیت‎های داعش در بیرون از افغانستان پرداخته و به نقل از اداره استخباراتی هالند نوشته‎است که داعش می‎خواهد در اروپا نیز اهدافی را مورد حمله قرار دهد.

در مطلب گفته شده هرچند این اداره استخباراتی از کشوری مشخصی نام نبرده‎است اما می‎گوید که داعش در این اواخر از جنگجویان اش خواسته‎است که بجای سوریه و عراق به اروپا رفته و حملات شان را انجام دهند.

در مطلب آمده‎است که رئیس اداره امنیت ملی، همآهنگی و مبارزه با تروریزم هالند به اسوشیتد پرس گفته‎است که همین اکنون شصت تا صد تن از جنگجویان داعش برای انجام حملات در اروپا آماده‎گی می‎گیرند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG