لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۰۷

در ۵ روز گذشته حملات هوایی در حلب جان حدود ۱۸۰ تن را گرفته‌است


در اثر بمباردمان و آتش شدید قوای توپچی روز شنبه ده‎ها تن در شهر حلب در سوریه کشته شدند.

گروه‎های نظارت حقوق بشر سوریه می‎گویند، در بین قربانیان این بمباردمان‎ها حداقل پنج طفل نیز شامل اند.

یک نهاد نظارت از حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است می‎گوید، در اثر ده‎ها حمله هوایی، بمباردمان توسط بمب‎های بیرلی و انداخت شدید قوای توپچی بر آن مناطق شهر حلب که تحت تسلط شورشیان قرار دارد، ۴۸ تن کشته شدند.

نهاد نظارت از حقوق بشر سوریه می‎گوید، در نتیجه تشدید بمباردمان بر شهر حلب در پنج روز گذشته، حدود ۱۸۰ تن به شمول ۹۷ تن در بزرگترین منطقه شرقی شهر حلب کشته شدند.

به نوشته مرکز خبری رادیو آزادی، تشدید حملات هوایی و آتش شدید قوای توپچی، شفاخانه‎ها و مراکز صحی را در مناطق شرقی حلب هدف قرار داده، این مراکز را مسدود ساخته‎است.

شهر حلب به دو بخش تقسیم شده‎است.
شهر حلب به دو بخش تقسیم شده‎است.

سوزان رایس مشاور امنیت قصر سفید، بزرگترین حملات بر ضد شفاخانه‎ها را در شهر حلب نکوهش کرده، از روسیه متحد رژیم بشارالاسد خواسته‎است، برای توقف خشونت‎ها گام بردارد.

سوزان رایس در یک اعلامیه گفته‎است:

"ایالات متحده بار دیگر به متحدانش پیوسته، خواستار توقف فوری این بمباردمان هاست و از روسیه می‎خواهد فوراً خشونت‎ها را پایان داده، تسهیلات دسترسی مساعدت‎های بشری را به مردم سوریه فراهم کند."

بوریس جانس (Boris Johnson) وزیر خارجه بریتانیا در یک پیام از طریق شبکه اجتماعی تویتر نوشته‎است، بمباردمانی که مردم ملکی و شفاخانه‎ها را هدف قرار می‎دهد، تهوع آور است و خواستار برگشت دیپلوماسی شده‎است.

الیزابت هوف (Elizabeth Hoff) نماینده سازمان صحی جهان در سوریه روز یکشنبه گفت، گروه نهادهای خیریه به رهبری سازمان ملل که در سرحد ترکیه با سوریه مستقر است، مسدود شدن شفاخانه‎ها را در مناطق شرقی شهر حلب تایید کرده‎اند.

یک طفل سوری که در حملات هوایی زخمی شده‌است.
یک طفل سوری که در حملات هوایی زخمی شده‌است.

اردوی سوریه به خاطر تصرف کامل شهر حلب به تاریخ پانزدهم نوامبر حملات تازه را بالای مواضع شورشیان در بخش‎های تحت تسلط آن‎ها در شهر حلب آغاز کرد.

شهر حلب به دو بخش تقسیم شده‎است. که از اواسط سال ۲۰۱۲ میلادی به اینسو بخش غربی آن در کنترول نیروهای طرفدار رژیم سوریه و بخش شرقی آن در کنترول شورشیان قرار دارد.

از ماه جولای سالجاری میلادی به این سو حدود ۲۵۰ هزار تن در مناطق تحت تصرف شورشیان در شهر حلب، زیر فشار نیروهای رژیم سوریه قرار دارند.

XS
SM
MD
LG