لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۳۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۲۳

هیواد: حمله بالای مسجد باقرالعلوم دشمنی با اسلام است


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در شماره‎های امروز شان بیشتر روی حمله انتحاری دیروز بالای مسجد باقر العلوم و عکس العمل‎ها در این رابطه، تمرکز کرده‎اند.

سرنوشت ​

روزنامه سرنوشت در مطلبی در صفحه نخست اش نوشته است که حمله دیروز بالای مسجد باقر العلوم از سوی مقامات افغان به شدیدترین الفاظ تقبیح گردیده‎است.

در مطلب آمده‎است که محمد اشرف غنی رئیس جمهور، داکتر عبدالله رئیس اجرائیه و حامد کرزی رئیس جمهور پیشین این حمله را جنایت بشری خوانده و کار دشمنان اسلام و مردم و همچنان آن را غیر قابل بخشش دانسته‎اند.

این روزنامه سرمقاله اش را همچنان به همین موضوع اختصاص داده و سوالی را مطرح ساخته که حمله بالای مذهب، حمله بالای افغان، انسان و مسلمان‎ها؟

سرخط

روزنامه سرخط هم در یکی از مطالب اش نوشته‎است که حمله بالای تکیه خانه‎ها و مساجد، و قتل عام مردم نشاندهنده یک جنگ خطرناک میباشد.

در مطلب همچنان آمده‎است که اگر در مورد جدی فکر نکینم، عاقبت پشیمان خواهیم بود.

به بارو نویسنده مطلب، جنگ‎های استخباراتی به مرحله جدید اش داخل شده‎است و نشان می‎دهد که این نوع جنگ‎ها خطر ناک تر از سایر جنگ‎ها خواهد بود که افغانستان تجربه آن را دارد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد هم حمله دیروز بالای مسجد باقر العلوم را دشمنی با اسلام و افغانستان دانسته و گفته‎است که دشمنان می‎خواهند از این طریق در بین مردم نفاق بیندازند.

در سرمقاله این روزنامه سوالی مطرح گردیده‎است که:

" آین‎ها کی‎ها هستند که بالای مساجد حملات تروریستی را انجام می‎دهند؟"

به بارو نویسنده این نوع حملات تلاشی‎است تا جنگ‎های داخلی را در افغانستان دوباره دامن بزنند و کمک‎های خارجی را در افغانستان متاثر بسازند.

سرمقاله نویس اضافه مینماید که امریکا، جرمنی و سایر کشورها تعهد کردند که تا به کمک هایشان با افغانستان ادامه بدهند.

اطلاعات روز

روزنامه اطلاعات روز در صفحه نخستش را با کلمات درشت در مورد حمله انتحاری دیروز نوشته‎است که به تعداد ۳۰ تن کشته و ۸۵ تن دیگر زخمی شده‎اند.

و بالاخره روزنامه ویسا در سرمقاله اش نوشته‎است که آیا واقعآ داعش یک خطر جدی است؟

نویسنده سرمقاله می‎گوید که روسیه و تعدادی از کشورهای منطقه، داعش را یک خطر و نگرانی جدی دانسته اما برای وزارت دفاع افغانستان داعش خطر جدی بشمار نمیرود.

ایمل سنجیده

XS
SM
MD
LG