لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
چهارشنبه ۵ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۱

هشدار امریکا به اتباع‌اش در مورد تهدیدات بلند امنیتی در اروپا


حکومت ایالات متحده امریکا از تهدیدات جدی امنیتی مبنی بر بروز حملات تروریستی در ایام رخصتی‎های مناسبتی در اروپا به اتباع خود هشدار داده‎است.

وزارت خارجه این کشور گفته‎است که در مورد تهدیدات جدی امنیتی در اروپا نگران است.

در یک اعلامیۀ وزارت خارجه ایالات متحده آمده‎است که معلومات مؤثق نشان دهندۀ آن است که گروه‎های تروریستی پلان دارند تا حملاتی را در اروپا انجام دهد.

این وزارت برای اتباع امریکای هشدار داده‎است که تا بیستم ماه فبروری سال آینده در سفر شان به کشورهای اروپایی محتاط باشند.

در اعلامیه این وزارت که دیروز به نشر رسید با آنکه محلات مورد تهدید جدی و تاریخ دقیق آن مشخص نگردیده‌است اما از امریکایان خواسته شده که محتاط باشند.

حملات یک سال پیش در پاریس
حملات یک سال پیش در پاریس

در اعلامیه آمده‎است:

"معلومات مؤثق نشان دهندۀ آن است که گروه موسوم به دولت اسلامی یا داعش، القاعده و گروه‎های مرتبط به آن قصد دارند در ایام رخصتی‎های مناسبتی پیشرو و دیگر مراسم، حملات تروریستی را انجام دهند."

اعلامیه نسبت به همه وقت‎ها به امریکایان توصیه کرده‎است که در بیست و چهارم نومبر روز شکرگزاری امریکایان و بیست و پنجم دسمبر روز کرسمس بیشتر متوجه جان خود باشند.

وزارت خارجه همچنان گفته‎است که افراطیان در بلجیم، فرانسه، جرمنی و ترکیه حملات خونینی را انجام دادند و به همین سبب هنوز هم در مورد بروز حملات در اروپا نگرانی موجود است.

وزارت خارجه امریکا افزوده‎است:

"اتباع امریکایی باید در فیستیوال‎های رخصتی، جشن‎ها و بازارهای آزاد متوجه باشند."

به اتباع امریکایی هشدار داده شده‎است که هنگام رفت و آمد به کشورهای اروپایی به ویب‌سایت سفارت امریکا در کشورهای مطلوب مراجعه کنند و از هشدارهای امنیتی باخبر شوند.

توجه به سفارش مقامات محلی، تعقیب اخبار و معلومات رسانه‎های محلی، داشتن پلان اضطراری و رابطه داشتن با خانواده از جمله سفارشات جدی وزارت خارجه امریکا به اتباع این کشور است.

این هشدار در حالی به اتباع امریکایی داده می‌شود که دو روز پیش در شهرهای ستراسبورگ و مارسی فرانسه دست کم هفت تن به اتهام انجام حملات تروریستی دستگیر شدند.

سال گذشته در بیست و پنجم نومبر شهر پاریس شاهد سه حمله انتحاری در منطقه سینت دینس بود که ۱۳۰ تن در آن کشته و ۳۶۸ تن دیگر نیز زخمی شدند.

پس از همین تاریخ تا اکنون مقامات فرانسوی ۴۱۸ فرد مشکوک را در سراسر این کشور بازداشت کرده‎اند.

نه تنها پاریس بلکه دیگر شهرهای اروپا نیز در یک سال گذشته شاهد حملات ترویستی خونین بوده‌است که ده‎ها تن در آن کشته و یا زخمی شده‎اند.

به اتباع امریکایی که خواهان رفت و آمد به اروپا هستند سفارش شده‎است تا بیستم ماه فبروری سال آینده میلادی به این هشدار تهدیدات جدی امنیتی عمل کنند.

گزارش: صفی‌الله ستانکزی

XS
SM
MD
LG