لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۶

۵ تن به علت کشتار یک زوج مسیحی در پاکستان به مرگ محکوم شدند


یک محکمه ضد تررویزم در پاکستان پنج تن را در رابطه به کشتار یک زوج مسیحی به سزای مرگ محکوم کرد.

این زن و شوهر توسط یک گروه جنایتکار به اتهام کفر کشته شدند.

شهزاد مسیح و شمع بی بی زن و شوهر مسیحی در سال ۲۰۱۴ در ایالت پنجاب توسط یک گروه جنایتکار نخست مورد لت و کوب قرار گرفته و سپس به آتش کشیده شدند.

حکم محکمه به حیث یک پیروزی برای طبقه خیلی محروم مسیحی در پاکستان دانسته می‎شود جای که در آن در گذشته، مقامات در قضیه‎های مربوط به خشونت علیه مسحیان خیلی محتاط بوده و نخواسته‎اند خشم گروه‎های نیرومند اسلامی را بر افروزند.

زوج کشته شده پاکستانی
زوج کشته شده پاکستانی

محکمه ضد تروریزم شهر لاهور دیروز همچنان هشت تن دیگر را به جرم دخالت شان در کشتار زوج مسیحی هر کدام به دو سال زندان محکوم کرد.

این محکمه همچنان ۹۳ تن دیگر را در رابطه به همین قضیه برائت داد.

ریاض انجوم وکیل مدافع که از خانواده زوج مسیحی نماینده‎گی می‎کرد گفت، پنج فردیکه محکوم به اعدام شدند به کش کردن، لت و کوب و آتش زدن زوج میسحی مجرم شناخته شده و هشت تن دیگر به سبب نقش حمایتی شان در این حادثه، به زندان محکوم گردیدند.

این معلوم نیست که اعدام این ۵ تن چی وقت صورت خواهد گفت.

کشتار ظالمانه زوج مسیحی در سال ۲۰۱۴ خشم شدید را در پاکستان باعث گردید و نشان دهنده وضعیت رقتبار حدود دو درصد مسیحیان نفوس ۱۷۰ میلیونی پاکستان بود.

این کشتار همچنان انتقادات شدید بین المللی را از قوانین ارتداد در پاکستان باعث شد که در دهه هشتاد لازم ال اجرا گردیده بود.

ارتداد در پاکستان به سزای مرگ مجازات می‎شود جای که حتی اتهامات بدون ثبوت هم می‎تواند منتج به خشونت گروه‎های جنایتکار در برابر متهمین گردد.

گروه‎های مدافع حقوق بشر از پاکستان خواسته‎اند روی این قانون غور دوباره کند و ادعا دارند که این قانون اغلبا در دعواهای شخصی علیه مسیحیان استفاده می‎شود.

مسیح و شمع بی بی به طور ناحق متهم شده بودند که اوراق قران کریم را در بین کثافات انداخته و به این کتاب مقدس بی حرمتی کرده بودند.

بعد از کشته شدن این دو تن معلوم شد که آن‎ها ناحق متهم شده بودند.

XS
SM
MD
LG