لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۱:۲۶

پناهجویان رد شدۀ افغان در ناروی دست به اعتصاب غذایی زده‎اند


آنعده از پناهجویان افغان که در ناروی درخواست پناهنده‎گی شان رد شده‎است، دست به اعتصاب غذایی زده‎اند.

خبرگزاری‎های ناروی دیروز گزارش دادند که در یک مرکز پناهجویان کم سن ۲۲ افغان که حکومت ناروی درخواست آن‎ها را رد کرده‎است برای فشار بر حکومت این کشور اعتصاب غذایی را آغاز کرده‎اند.

اعتراضات در مرکز خاص پناهجویان غیر قانونی در شمال ناروی مقامات این کشور را نگران ساخته‎است.

مسئول اداره مهاجرین در ناروی بایرن فریدفیلت به رسانه‎ها گفته‎است که به این پناهجویان جواب رد داده شده و آن‎ها از روز چهارشنبه اعتراضات را آغاز کرده‎اند.

یک رضا کار اداره کمک به مهاجرین گفته‎است که چنین اقدام در گذشته سابقه ندارد و اعتصاب کننده‎گان از تمام فعالیت‎ها دست کشیده‎اند.

کارمندان این اداره گفته‎اند که با اعتراض کننده‎گان داخل مذاکره شده و می‎خواهند وضعیت را آرام بسازند.

یک کارمند اداره کمک رسانی گفت که آن‎ها اعتصاب کننده‎گان را تشویق می‎کنند که نان بخورند و به مکتب بروند زیرا این اقدام هیچ کمکی کرده نمی‎تواند.

این در حالیست که در دیگر کشورهای اروپایی ادارات کمک رسانی با فرا رسیدن زمستان در مورد پناهجویان نگرانی دارند و آن‎ها می‎گویند آنعده از مهاجرینی که در این مرز بی سرنوشت مانده‎اند، در حالت خطرناک بسر می‎برند.

در مرکز صربیا بلگراد یک جوان افغان بنام یاسین گفته‎است، زنده‎گی در لاگر برای مهاجرین بسیار مشکل است.

یاسین گفته‎است که بخاطر محافظت خود از باران و سردی در اینجا می‎باشد.
یاسین گفته‎است که بخاطر محافظت خود از باران و سردی در اینجا می‎باشد.

در این لاگر یا کمپ مؤقتی یک تعداد زیاد مهاجرینی که می‎خواهند از صربیا به کشورهای اتحادیه اروپا بروند زنده‌گی می‎کنند.

محمد یاسن گفته‎است در افغانستان خبرنگار بود و از بسیار زمانی به اینسو در یک چهار دیواری کانکریتی با هزار مهاجر دیگر بسر می‎برد.

یاسین گفته‎است که بخاطر محافظت خود از باران و سردی در اینجا می‎باشد.

به گفته وی در صربیا شرایط برای آن‎ها بسیار مشکل می‎باشد، جای خواب و خوراک ندارند، آب نوشیدنی نیست و برای شستوشوی خود آب گرم و جای مناسب ندارند.

ادارات کمک‎های بشری هشدار دادند که در یونان و اکثر کشورهای یوگوسلاویای سابق بسیاری مهاجرین بی سرنوشت به شمول زنان و اطفال بسر می‎برند.

آن‎ها در شرایط سرد زمستان در خیمه‎ها افتاده و با فرا رسیدن زمستان در وضع خطرناک قرار دارند.

سازمان بین‎المللی نجات گفته‎است، اگر جامعه جهانی بطور عاجل اقدام نکند امسال بسیاری از اطفال و افراد سالخورده در نتیجه سرمای شدید زمستان جان خواهند داد.

رادوس دوروویچ مسئول یک مرکز مهاجرین در صربیا گفته‎است که دست کم ۲ هزار تن در پارک‎ها، بناهای کهنه و کمپ‎های خاص برای مهاجرین غیر قانونی بسر می‎برند که به کمک‎های عاجل نیاز دارند.

رادوس دوروویچ گفته است که خرابی هوا و شرایط ناهموار، مردم را با ضعف فزیکی و روانی دچار ساخته‎است.

به گفته وی، پناهجویان احساس می‎کنند که از نظر افتاده‎اند و کسی به آن‎ها توجه نمی‎کند و از این سبب نا آرامی هم در بین آن‎ها بیشتر شده‎است.

در همین حال دیروز در بلغاریا در بین پولیس و پناهجویان که یک تعداد زیاد شان افغان‎ها بودند، برخورد صورت گرفت که شش پولیس در آن زخمی شدند.

وزارت داخله بلغاریا اظهار داشت که این برخورد در یک کمپ مهاجرین صورت گرفته‎است که دست کم یک و نیم هزار مهاجر با سنگ به سمت پولیس یورش بردند که حد اقل ۴۰ پناهجو دستگیر شده‎اند.

این پناهجویان می‎خواهند به آن‎ها اجازه داده شود که از بلغاریا به کشورهای غنی اروپا مانند آلمان بروند.

بلغاریا که از بی بضاعت ترین کشورهای اروپایی بشمار می‎رود تعداد پناهجویان به ۱۳ هزار تن می‎رسد که اکثریت آن‎ها افغان‎ها هستند.

XS
SM
MD
LG