لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۱۰:۴۶

دونالد ترمپ پیشنهاد کمک به پاکستان را کرده‌است


نواز شریف صدراعظم پاکستان با رئیس جمهور منتخب امریکا دونالد ترمپ صحبت تیلفونی نموده‎است.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از دفتر صدراعظم پاکستان، رئیس جمهور منتخب امریکا دونالد ترمپ در اولین صحبت تیلفونی اش با صدراعظم پاکستان نواز شریف، پیشنهاد کمک به این کشور را کرده و شریف را یک "شخصیت بزرگ" خوانده‎است.

در یک یاداشت خبری آمده‎است که آقای ترمپ به نواز شریف گفته‎است:

"شما یک سابقه بسیار خوب دارید، یک شخصیت بزرگ می‎باشید شما کار خارق العادهء را انجام می‎دهید که می‎توان آن را از هر نگاه مشاهده کرد."

در اعلامیه حکومت پاکستان آمده‎است که آقای ترمپ دعوت سفر به پاکستان را نیز پذیرفته و گفته است بسیار علاقه مند است که از این کشور استثنایی، محل استثنایی و مردم استثنایی دیدن کند.

امریکا پاکستان را متهم می‎سازد که به افراطگرایان پناه داده است.
امریکا پاکستان را متهم می‎سازد که به افراطگرایان پناه داده است.

اما در اعلامیه صدارت پاکستان این گفته نشده که آقای ترمپ برای حل مشکلات پاکستان چه پیشنهاد دقیق کرده‎است.

ترمپ که قرار است در بیستم جنوری سال آینده به حیث رئیس جمهور امریکا سوگند وفاداری یاد کند، روابط وسیع تجارتی با هند دارد.

آژانس خبری رویترز می‎گوید که پاکستان به سبب این روابط نگرانی دارد و فکر می‎کند که شاید رئیس جمهور جدید امریکا توجه بیشترش را به هند معطوف سازد.

پاکستان به امریکا وابسته می‎باشد، اما در سال‎های اخیر روابط دو کشور تا حدی سرد شده‎است زیرا امریکا پاکستان را متهم می‎سازد که به افراطگرایان پناه داده است، اما پاکستان این اتهام را رد می‎کند.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی صدارت پاکستان آقای ترمپ به نواز شریف گفته‎است، تا آنکه به تاریخ بیستم دسمبر سوگند وفاداری یاد می‎کند و کارش را رسما" به حیث رئیس جمهور آغاز میک‎ند شریف می‎تواند هر وقتیکه بخواهد برایش تیلفون کند.

تیم رئیس جمهور منتخب امریکا در اعلامیه خود گفته‎است که آقای ترمپ در این صحبت تیلفونی در مورد این‎که چگونه دو کشور می‎توانند روابط خوب در آینده داشته باشند، صحبت مثمر با نواز شریف داشت.

XS
SM
MD
LG