لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۴:۴۳

خوشبینی‌ها در مورد ششمین کنفرانس قلب آسیا


برگزاری ششمین کنفرانس قلب آسیا در هند مهمترین عناوین روزنامه‎های چاپ امروز کابل را تشکیل می‎دهد.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش گفته‎است که افغانستان و هند دراین کنفرانس در کنار مسایل دیگر طرح ستراتیژی مبارزه با تروریزم را نیز برای تصویب به این نشست پیشکش خواهند کرد.

سرمقاله نویس می‎گوید که اگر این طرح از سوی کشورهای اشتراک کننده این نشست تصویب شود بر اساس آن موقف واحد و واضح علیه کشورهای حامی تروریزم به میان خواهد آمد.

نویسنده سرمقاله طرح ستراتیژی مبارزه با تروریزم را از لحاظ اصولی بسیار مهم خوانده اما گفته‎است که تطبیق آن با چالش‎های روبرو خواهد بود.

نویسنده سرمقاله گفته‎است که برخی کشورها از عملی ساختن این طرح کنار خواهند رفت و یاهم در برابر آن موانع ایجاد می‎کنند.

سرنوشت در مطلب جداگانه یی نوشته‎است که شماری از هندی‎ها در واکنش به اشتراک پاکستان در نشست قلب آسیا در شهر امرتسر هند دست به تظاهرات زدند.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در سرمقاله اش نوشته‎است که اگر تصامیم نشست قلب آسیا در زمینه مبارزه با تروریزم و افشا ساختن کشورهای حامی این پدیده عملی شود نتایجی خوب در پی خواهد داشت.

سرمقاله نویس گفته‎است که نشست قلب آسیا پروسه مهم است و تطبیق فیصله‎های آن تروریزم را از پا در می‎آورد و کشورهای حامی آن را نیز رسوا و منزوی میسازد.

اصلاح

روزنامه اصلاح در سرمقاله اش پیشنهاد کرده که کشورهای منطقه بدون در نظر داشت اختلاف روی برخی مسایل در موضوع مبارزه با تروریزم باید باهم توافق نظر و اقدامات جدی داشته باشند.

سرمقاله نویس میگوید که تروریزم برای منطقه و جهان تهدید جدی بوده و بدون مبارزه مشترک و همه جانبه این تهدید از بین نمیرود.

سرمقاله نویس می‎گوید که با توجه به خطرات تروریزم اشتراک کننده‎های نشست قلب آسیا در هند باید طرح ستراتیژی مبارزه با تروریزم را تصویب و عملی کنند.

انیس

و روزنامه دولتی انیس در سرمقاله اش نوشته‎است که کشورهای اشتراک کننده در کنفرانس قلب آسیا باید برای تامین امنیت در افغانستان تلاش‎های همه جانبه را انجام دهند.

سرمقاله نویس می‎گوید که این کشورها باید صلح و امنیت در این کشور را به نفع خود بدانند و برای موفقیت پروسه صلح افغانستان همکاری لازم بکنند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG