لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۲:۳۲

جرمنی به مهاجرین برگشت کننده ۱۵۰ میلیون یورو اختصاص داده‎است


حکومت جرمنی برای کمک با مهاجران غیرقانونی که درخواستی پناهجویی آن‎ها در این کشور رد شده و دوباره به کشور خود فرستاده می‎شوند یا داوطلبانه به کشور خود بر می‎گردند یکصد و پنجاه میلیون یورو اختصاص داده‎است.

این پول برای تعلیم، آموزش حرفه و کاریابی آن‎ها در کشورهایشان به مصرف خواهد رسید.

آژانس خبررسانی فرانسه از قول گیرد موللر وزیر همکاری اقتصادی و انکشاف جرمنی می‎نویسد که به روزنامۀ اوگوس برگر الگماینی گفته‎است:

" درسه سال آینده سالانه پنجاه میلیون یورو برای برنامۀ برگشت مهاجران تخصیص می‎دهیم."

آقای موللر می‎افزاید:

" توسط این پول با این مهاجران کمک خواهد شد تا زنده‎گی نو در کشورهای خود آغاز کنند. و ما زمینۀ تعلیم، آموزش حرفه یی، کاریابی و فواید اجتماعی به آن‎ها فراهم می‎سازیم."

یک خانم مهاجر در جرمنی
یک خانم مهاجر در جرمنی

پس از این‎که جرمنی سال گذشته نه صد هزار درخواستی پناهجویی دریافت کرد به وارد شدن مهاجران بیشتر در سرحدات خود قیودات وضع کرده‎است.

صدیق الله فدایی مشاور امور فرهنگی ادارۀ مهاجرین در جرمنی می‎گوید که حکومت جرمنی از سال‎های متمادی برنامه‎های انکشافی برای مهاجران در خارج از کشور داشته‎است و سرازیر شدن موج سال گذشتۀ مهاجرین به این کشور برلین را وادار ساخت تا چنین برنامه‎ها را تقویت بخشد.

او افزود:

" سیل مهاجران به جرمنی که در سال ۲۰۱۵ آغاز شد، جامعۀ جرمنی را با برخی مشکلات روبرو می‎سازد. به همین منظور آن‎ها برخی برنامه‎های را تهیه دیده‎اند تا این مهاجران را در جاهای اسکان دهند و یا زمینۀ آموزش حرفه یی به آن‎ها فراهم سازند که با فرهنگ آن‎ها مناسب باشد."

آقای فدایی می‎افزاید حکومت جرمنی از چگونگی مصرف پولی که به مهاجران عودت کننده تخصیص داده‎است مواظبت خواهد کرد.

او افزود:

" دیوان عالی محاسبات جرمنی کوشش می‎کند که این پول بدست مقامات نیفتد بلکه به آنعده از پناهجویانی‎که می‎خواهند به کشور خود برگردند و در کشور خود یک برنامه اقتصادی کار و روزگار داشته باشند به آن‎ها بدهد."

میرکل زیر فشار حزب خود مجبور شده تا پالیسی دروازۀ باز به روی مهاجرین را خاتمه ببخشد.
میرکل زیر فشار حزب خود مجبور شده تا پالیسی دروازۀ باز به روی مهاجرین را خاتمه ببخشد.

انگیلا میرکل صدراعظم جرمنی که امیدواراست در انتخابات سال آینده برای دور چهارم برنده شود زیر فشار حزب خود مجبور شده تا پالیسی دروازۀ باز به روی مهاجرین را خاتمه ببخشد.

این پالیسی به علت یک سلسله جنایات بارزی‎که در این اواخر از سوی مهاجران ارتکاب شده‎است مورد انتقاد شدید قرار گرفته‎است.

در این میان سفارت افغانستان در برلین می‎گوید در بارۀ یک نوجوان افغانی‎که به تجاوز جنسی و قتل یک دختر در جرمنی در این اواخر متهم و دستگیر شده‎است از مراجع جرمی معلومات بدست نیاورده‎اند وهویت وی هنوز تثبیت نشده‎است.

حمید صدیق سفیر کبیر افغانستان در برلین در این مورد به رادیو آزادی چنین گفت:

" از پولیس فرایبورگ در این مورد معلومات خواستیم. دیروز به ما جواب دادند که ما از سری بودن این قضیه هیچ نوع معلومات به شما داده نمی‎توانیم چون تا حالا هویت وی هنوز ثابت نشده‎است."

این نوجوان پار سال به عنوان مهاجر زیر سن بی سرپرست به جرمنی رفته بود و در یک خانوادۀ میزبان زنده‎گی می‎کرد.

XS
SM
MD
LG