لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۰۰

سرگذشت غم انگیز شرمیلا از پیلوتی تا گدایی


در برنامه کنونی زن و زندگی از سرگذشت پر از درد و رنج زنی باخبر خواهید شد که می‌گوید مدت ۳۰ سال در بخش قوای هوای افغانستان خدمت کرده‌است و حالا گدایی می‌کند.

به یکی از ماده‌های قانون منع خشونت علیه زن نیز در این برنامه پرداخته خواهد شد.

همانگونه که بسیاری از زنان افغان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی با سهیم بودن شان مثمر جامعه بوده‌اند، در اثر مشکلات بی‌حد زندگی تعدادی از زنان و دختران به تگدی و گدایی پرداخته اند.

اگر در عمق سرگذشت هر کدام از این زنان و دختران دقت شود خواه نا خواه بنابر دلایلی به این راه کشیده شده‌اند که عمق مسئله در مشکلات اقتصادی است.

در میان این گدایان زن، یکی هم خودش را شرمیلا معرفی کرده می‌گوید که مدت ۳۰ سال در بخش قوای هوایی افغانستان خدمت کرده‌است و بهترین زندگی داشته است و خودکفا بوده و از عاید کار خود خانواده‌اش را کمک می‌کرد. اما حالا روزگار سخت در ماندگی وی را مجبور به تگدی کرده‌است.

به گفته خانم شرمیلا، در زمان حکومت نور محمد ترکی در افغانستان، تحصیلات مسلکی را در بخش انجنیری طیاره و پیلوتی در هند ترکیه و روسیه فرا گرفته است.

به گفته وی، در زمان حکومت داکتر نجیب الله به افغانستان خواسته شد و در آن زمان در میدان‌های هوایی کابل، کندهار و بگرام بحیث پیلوت زن وظیفه اجرا می‌کرده و در پرواز‌ها نیز سهم داشته است.

وی یک دختر و دو پسر داشت که دخترش عروسی کرده و دو پسر جوانش را در پاکستان بنابر بعضی از ملحوظات سیاسی اعدام کرده‌اند.

اما کسی به وی کمک نکرد تا پسران جوانش را قبل از اعدام ببیند و یا برای نجات‌شان داد خواهی نماید.

برای واضح شدن ادعای خانم شرمیلا که وی می‌گوید مدت ۳۰ سال در قوای هوایی کشور به حیث پیلوت خدمت کرده‌است، از عبدالوهاب وردک قوماندان عمومی قوای هوایی افغانستان پرسیدیم وی در زمینه گفت...

ادامۀ برنامه را با کلیک کردن روی لینک زیر بشنوید...

تهیه کننده : عفیفه ساکب

سرگذشت غم انگیز شرمیلا از پیلوتی تا گدایی
please wait

No media source currently available

0:00 0:00:18 0:00
لینک مستقیم

XS
SM
MD
LG