لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۸

ابراهیمی: دشمنان افغانستان در تلاش تفرقه اندازی میان مردم اند


رئیس ولسی جرگه می‎گوید دشمنان قسم خورده افغانستان تلاش دارند تا میان افغان‎ها تفرقه‎های قومی، لسانی و نژادی را دامن زده و آنان را پارچه پارچه سازند.

عبدالروف ابراهیمی که روز دوشنبه در نشستی به مناسبت تجلیل از میلاد حضرت محمد (ص) در کابل صحبت می‎کرد از افغان‎ها خواست تا هوشیار بوده و اجازه ندهند که دشمنان وضعیت را متشنج ساخته و از این طریق منافع شان را تامین کنند.

ابراهیمی: دشمن می‎خواهد با ایجاد تفرقه‎های قومی لسانی و نژادی ما را پارچه پارچه ساخته، جلو اتفاق و اتحاد ما را بگیرند.
ابراهیمی: دشمن می‎خواهد با ایجاد تفرقه‎های قومی لسانی و نژادی ما را پارچه پارچه ساخته، جلو اتفاق و اتحاد ما را بگیرند.

او افزود:

"ما در شرایط حساس تاریخ کشور قرار داریم شرایط که دشمنان سوگند خورده اسلام و مردم افغانستان برای به چالش کشیدن زند‎گی ما از هیچ نوع دسایس و توطئه‎ها دریغ نمی‎کنند دشمن می‎خواهد با ایجاد تفرقه‎های قومی لسانی و نژادی ما را پارچه پارچه ساخته، جلو اتفاق و اتحاد ما را بگیرند."

آقای ابراهیمی گفت مسلمانان باید از رفتار حضرت محمد (ص) پیروی کرده و افغان‎ها نیز در عمل نشان دهند که هیچ نوع اختلافات قومی لسانی و نژادی را نمی‎پذیرند.

اما ابراهیمی مشخص نگفت که این دشمنان کی‎ها اند و برای چه مقاصدی می‎خواهند میان افغان‎ها تفرقه ایجاد کنند.

وی در حالی از تلاش‎ها به هدف ایجاد تفرقه میان افغان‎ها نگران است که پیش از این برخی از مقامات حکومت به شمول رئیس جمهور افغانستان نیز به این مسئله اشاراتی داشته‎اند.

ریاست عمومی امنیت ملی نیز پس از حمله در مسجد باقرالعلوم در کابل اعلام کرد که دشمنان مردم افغانستان به دستور باداران خارجی شان در پی تفرقه اندازی میان اقوام و مذاهب در افغانستان می‎باشند.

مسجد باقرالعلوم
مسجد باقرالعلوم

اما این دشمنان کی‎ها اند و چرا می‎خواهند میان مردم افغانستان تفرقه ایجاد کنند؟

داود مایار کارشناس افغان در صحبت با رادیو آزادی این تلاش‎ها را کار استخبارات کشورهای منطقه دانسته می‎گوید، آنان از این طریق می‎خواهند به اهداف شان در افغانستان برسند.

او افزود:

"از طرف استخبارات منطقه بخصوص استخبارات پاکستان این مسایل دامن زده می‎شود. همیشه آن‎ها کوشش کردن که در مراسم مذهبی از یک آدرس اعمال تخریبی را انجام دهند تا یک تضاد مذهبی میان مردم افغانستان ایجاد کنند یعنی هر کوششی که باعث تضاد مذهبی و قومی میان مردم می‎شود کار دشمنان خارجی افغانستان است."

هرچند نگرانی‎های نزد برخی‎ها در سطح حکومت و شورای ملی افغانستان وجود دارد که ممکن این تفرقه اندازی‎ها مشکلات زیادی را در آینده ایجاد کرده و کشور را به بحران سوق دهد.

اما آقای مایار می‎گوید حالا افغان‎ها به سطح فکری بلندی رسیده اند و آنان فریب همچو دسایس را نخورده و بیشتر روی وحدت و برادری شان در کشور فکر می‎کنند.

جاوید حسن زاده

XS
SM
MD
LG