لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۹ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۱۷

پنج کارمند اناث میدان هوایی کندهار و راننده‌ی شان کشته شدند


مقام‌های محلی کندهار می‌گویند که تحقیقات در مورد حمله بالای زنانی که در میدان هوایی کندهار کار می‌کردند آغاز شده‌است.

صمیم خپلواک، سخنگوی والی کندهار به رادیو آزادی گفت که حوالی ساعت ۶:۳۰ صبح روز شنبه زمانی که پنج زن که در میدان هوایی کندهار کار می‌کردند و بسوی میدان هوایی در حرکت بودند در ساحه ده خواجه مربوط حوزه چهارم امنیتی همراه با راننده‌شان هدف تیر اندازی افراد مسلح قرار گرفته، کشته شدند.

به گفته آقای خپلواک، افراد مسلح ناشناس با استفاده از کلاشینکوف بالای آنان فیر کرده و سپس از آنجا فرار نموده‌اند.

وی گفت:
"ساحه ده خواجه مربوط حوزه چهارم امنیتی شهر کندهار موتر کارمندان اناثیه ریاست میدان هوایی بین‌المللی کندهار تحت حمله قرار گرفت که در نتیجه آن پنج زن و راننده موتر آنان شهید شدند و افراد مسلح موفق به فرار شدند."

آقای خپلواک افزود که تحقیقات در مورد این حمله آغاز شده‌است.

ریاست جمهوری افغانستان حمله بالای زنانی را که در میدان هوایی کندهار کار می‌کردند و از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند، محکوم کرده‌است.

در اعلامیه ریاست جمهوری آمده که رئیس جمهور دستور داده تا این رویداد با جدیت بررسی و عاملان آن شناساسی و به پنجه قانون سپرده شوند.

برادر راننده‌ی که در این حادثه کشته شد به رادیو آزادی گفت:
"برای من زنگ آمد وقتی شفاخانه رسیدم از موضوع آگاه شدم برادر بزرگم کشته شده‌است یک یا یک و نیم سال می‌شود که در آنجا به حیث راننده کار می‌کرد."

تا حالا مسئولیت این حمله را کسی یا گروهی به عهده نگرفته است، اما در گذشته بیشتر طالبان مسلح مسئول همچو حملات خوانده شده‌اند.

اما این گروه تا هنوز در این زمینه ابراز نظر نکرده‌است.

این سومین حادثه ترور کارمندان زن است که در حوزه چهارم شهر کندهار اتفاق می‌افتد.

قبل از این دو زن واکسیناتور و یک زن از کارمندان یونما به نام تورپیکی نیز در حادثه مشابه در شهر کندهار به قتل رسیده بودند.
آرزو غیاثی

XS
SM
MD
LG