لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۰۹

بارک اوباما عید میلاد مسیح را به تمام امریکایان مبارکباد گفت


بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا در آخرین بیانیۀ تعطیلات سالانه، پیام خود را به مناسبت کریسمس یا عید میلاد مسیح به امریکاییان فرستاد.

آقای اوباما در این پیام گفت:

"کریسمس برای همه مبارک. یکی از بهترین بخش‌های فصل تعطیلات گذراندن وقت با افراد خاص در زندگی شما است و برای من. این به معنای کمک جستن از بهترین دوستم برای بیانیۀ سالانه در هفتۀ کریسمس است."

میشل اوباما بانوی اول ایالات متحده امریکا
میشل اوباما بانوی اول ایالات متحده امریکا

میشل اوباما بانوی اول ایالات متحده هم در کنار اوباما بود و به نوبت خود جشن کریسمس و فرا رسیدن سال ۲۰۱۷ را تبریک گفت و افزود که تجلیل از کریسمس این چیزها را به یاد می آورد:

"این فکر که ما نگهبان برادر و خواهر خود هستیم. این‌که ما باید با دیگران به گونۀ رفتار کنیم که می‌خواهیم با ما رفتار شود. و این‌که ما از بیمار مراقبت کنیم، به گرسنه غذا دهیم و از بی‌گانه استقبال کنیم. بدون توجه به این‌که از کجا آمده‌اند یا این‌که چگونه اصول دینی‌شان را انجام می‌دهند."

این آخرین بیانیۀ سالانه اوباما بود و قرار است در بیستم ماه جنوری سال آینده دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب این‌کشور مراسم تحلیف را به جا آورد.

از سوی دیگر، هزاران تن از مسیحیان و گردشگران به مناسبت عید کریسمس در بیت‌الحم در کرانه غربی گردهم آمده‌اند.

به باور مسیحیان، حضرت عیسی از مریم باکره در مکانِ به دنیا آمد که اکنون کلیسای مهد یا میلاد در شهر بیت‌الحم به‌روی آن واقع است.

مسیحیان کاتولیک و پروتستان، کریسمس را در شب بیست و چهارم دسمبر و روز بیست و پنجم جشن می‌گیرند.

امسال، جشن کریسمس در اروپا، ایالات متحده امریکا، آسترالیا و جاهای دیگر در میان تدابیر امنیتی خاص برای پیشگیری از تهدیدهای تروریستی برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG