لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۳۱ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۷:۴۸

خیراندیش: تیم عطا محمد نور در غصب زمین‌های بلخ دست دارد


شورای ولایتی بلخ در مورد غصب هزاران جریب زمین ملکیت دولت و شخصی افراد در داخل شهر مزارشریف و حومه اطراف آن ابراز نگرانی می‌کنند.

شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ ادعا دارند که افراد زورمند محلی و مقامات ارشد ولایت بلخ در غصب این زمین‌ها دست دارند.

شجاع الدین شجاع یک عضو شورای ولایتی بلخ به رادیو آزادی گفت که در داخل مزارشریف هزاران جریب زمین دولتی توسط افراد زورمند غصب شده و در آن به گونه غیر قانون شهرک‌های رهایشی اعمار گردیده‌است.

آقای شجاع گفت:

"به‌خاطر غصب زمین همه روزه ما با یک یا دو قضیه در شورای ولایتی مواجه هستیم، اگر دقیق بررسی شود در شهر مزارشریف در همه جا زمین‌های دولتی غصب شده در آن شهرک ساخته شده‌است و این زمین‌ها هم دولتی است و هم شخصی."

این عضو شورای ولایتی می‌گوید که در نقاط دور دست بلخ نیز علفچر های مردم و مسکن افراد ملکی توسط تفنگداران غیر مسئول غصب شده و تاکنون دولت در مورد غصب زمین توسط افراد زورمند محلی رسیدگی عادلانه نکرده‌است.

ابراهیم خیراندیش یک عضو دیگر شورای ولایتی بلخ ادعا می‌کند که در غصب زمین در بلخ مقامات ارشد دولتی دست داشته و یا هم به وسیله نزدیکان آنان هزاران جریب زمین در مناطق نور خدا، دشت شور و مسیر حیرتان- مزارشریف غصب شده‌است.

وی گفت، اکثراً زمین‌های دولتی توسط سرپرست بلخ عطا محمد نور و یا هم نزدیکان وی غصب شده‌است.

خیر اندیش: اکثراً زمین‌های دولتی توسط سرپرست بلخ عطا محمد نور و یا هم نزدیکان وی غصب شده‌است.
خیر اندیش: اکثراً زمین‌های دولتی توسط سرپرست بلخ عطا محمد نور و یا هم نزدیکان وی غصب شده‌است.

خیراندیش افزود:

"در رابطه به غصب زمین‌ها در ولایت بلخ می‌دانید اکثریت زمین‌های دولتی بوده که از سوی زورمندان ولایت بلخ غصب شده به خصوص تیم والی مشخص، زمین‌های که والی بلخ و تیم اش غصب کرده‌است، قسمت‌های نور خدا، دشت شور تا دو راهی حیرتان می‌باشد."

منیر فرهاد سخنگوی سرپرست ولایت بلخ با رد ادعا های اعضای شورای ولایتی می‌گوید که در طی چند سال پسین اداره محلی بلخ توانسته است تا بیش از ۸۰ هزار جریب زمین دولتی را از تصرف غاصبین آزاد سازد.

آقای فرهاد، ادعا های اعضای شورای ولایتی بلخ را تلاش برای مخشوش ساختن اذهان عامه دانست و از آنان تقاضا کرد که اگر به واقعیت چنین موارد عینی غصب زمین وجود دارد، وکلای شورای ولایتی آن را با اداره محلی شریک بسازد، تا زمینه‌های یاد شده از تصرف غاصبین آزاد شود.

فرهاد: اگر به واقعیت چنین موارد عینی غصب زمین وجود دارد، وکلای شورای ولایتی آن را با اداره محلی شریک بسازد، تا زمینه‌های یاد شده از تصرف غاصبین آزاد شود.
فرهاد: اگر به واقعیت چنین موارد عینی غصب زمین وجود دارد، وکلای شورای ولایتی آن را با اداره محلی شریک بسازد، تا زمینه‌های یاد شده از تصرف غاصبین آزاد شود.

آقای فرهاد افزود:

"بهتر است که اعضای محترم شورای ولایتی با قوه اجرائیه و اداره محلی بلخ همکاری کند به‌خاطر ردیابی زمین‌ها و افرادیکه زمین‌ها را غصب کرده‌اند. اسناد مدلل به‌خاطر غصب زمین توسط افراد زورمند را پیشکش کنند تا قوه اجرائیه برود و زمین را از دست آنان آزاد سازد."

این در حالیست که کوچی‌های بلخ نیز از غصب هزاران جریب مالچر های مواشی شان در مناطق مختلف ولایت بلخ شکایت داشته و اداره محلی را به حل مشکل شان به بی توجهی متهم می‌کنند.

مجیب الرحمن حبیب زی

XS
SM
MD
LG