لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۶:۳۵

ترمپ ادعای کوریای شمالی برای آزمایش راکت قاره پیما را رد کرد


رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ادعای کوریای شمالی برای نزدیک بودن به آزمایش یک راکت قاره پیما را رد کرده‎است.

کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی روز یکشنبه در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسب سال نو میلادی گفت، کشورش در مراحل نهایی انکشاف یک راکت دوربُرد است که قادر به انتقال کلاهک هستوی خواهد بود.

رهبر کوریای شمالی
رهبر کوریای شمالی

آقای اون در این مورد گفت:

" تحقیق و توسعه در مورد ساخت راکت بالستیک قاره پیما در حال پیشرفت است و آزمایش این راکت به مراحل نهایی آن نزدیک شده‎است."

اما دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا در تویترش در مورد این ادعای رهبر کوریای شمالی نوشته‎است:

" هرگز عملی نخواهد شد."

در همین حال وزارت خارجه کوریای جنوبی گفته‎است، نظر دونالد ترمپ در ارتباط به موضوع آزمایش راکت بالستیک قاره پیما کوریای شمالی را می‎توان به عنوان یک هشدار به پیونگ یانگ خواند.

ترمپ: هرگز عملی نخواهد شد.
ترمپ: هرگز عملی نخواهد شد.

چو ژوین هایک سخنگوی وزارت خارجه کوریای جنوبی در یک کانفرانس مطبوعاتی گفت:

"رئیس جمهور منتخب و مقام‎های امریکایی از تهدید هستوی کوریای شمالی بخوبی آگاه‎اند از همین رو موقف شان در مورد تحریم‎ها علیه کوریای شمالی را حفظ کرده و روی همکاری نزدیک کوریای جنوبی و ایالات متحده کار می‎کنند."

خبر گزاری رویترز نوشته‎است، با آنکه پالیسی دونالد ترمپ در قبال کوریای شمالی تا کنون مشخص نیست اما آقای ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی گفته بود که مایل است تا با رهبر کوریای شمالی صحبت کند.

دونالد ترمپ که دوره ریاست جمهوری اش در ۲۰م جنوری شروع می‎شود همچنان چین را بخاطر کمک نکردن به تلاش‎ها برای مهار کوریای شمالی مورد انتقاد قرار داد.

کوریای شمالی در یک سال گذشته دو آزمایش اتمی انجام داده که یکی از آن‎ها بزرگترین آزمایش این کشور تا به امروز خوانده شده‎است.

قطعنامه‎های سازمان ملل خواستار پایان آزمایش‎های اتمی و راکتی این کشور شده‎است.

XS
SM
MD
LG