لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۸:۵۸

خپلواک: در اثر انفجار در مهمانخانه ولایت کندهار ۱۱ تن کشته شدند


انفجار در مقام ولایت کندهار بیش از ده کشته بجا گذاشت.

همایون عزیزی والی کندهار و جمعه محمد عبدالله الکعبی سفیر امارات متحده عربی در افغانستان، در جمع زخمی شدگان این رویداد شامل اند.

محمد صمیم خپلواک سخنگوی والی کندهار به رادیو آزادی گفت، این انفجار در مهمانخانه مقام ولایت کندهار رخ داده‌است.

جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار در مورد تعداد قربانیان این رویداد گفت:

" در مورد تلفات بگویم که در این حمله ۱۱ تن کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شده‌اند، والی کندهار و سفیر امارات متحده عربی زخمی استد و وضعیت صحی زخمی‌ها خوب است. چندین کارمند سفارت امارات و باشنده‌های کندهار در جمع کشته شدگان اند."

با آنکه وزارت خارجه امارات متحده عربی زخمی شدن سفیرش در این رویداد را تائید می‌کند اما در مورد کشته شدن کارمندان این سفارت چیزی نگفته است.

وزارت خارجه امارت متحده عربی همچنان انفجار در مهمانخانه مقام ولایت کندهار را محکوم کرده و گفته‌است که در این مورد تحقیق خواهد کرد.

معلومات قبلی:

یک انفجار در مهمانخانه مقام ولایت کندهار رخ داده‌است.

صمیم خپلواک سخنگوی ولایت کندهار به رادیو آزادی می‌گوید که این انفجار از اثر جابجایی مواد منفجره در کوچ‌های مقام ولایت رخ داده‌است.

آقای خپلواک می‌گوید که در این انفجار پنج تن کشته شده و به شمول داکتر همایون عزیزی والی این ولایت و جمعة‌الکعبی سفیر امارات متحده عربی در افغانستان چهارده تن دیگر زخم برداشته‌اند که بعد از انفجار آتش‌سوزی رخ داده و بعضی از این افراد سوخته اند.

خپلواک در مورد هویت کشته شده‌ها جزئیات نمی‌دهد.

یک منبع دیگر که نخواست نامش گرفته شود به رادیو آزادی میگوید عبدالعلی شمسی معاون والی و شاه محمد رئیس روابط خارجی این ولایت کشته شده‌اند.

این رویداد در حالی به وقوع می‌پیوندد که سفیر امارات متحده عربی در افغانستان با تعدادی از تجار و مقامات این ولایت در یک مهمانی در مهمانخانه مقام ولایت کندهار حضور داشت.

بر اساس گزارش‌ها جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار و خانم نسرین اوریاخیل وزیر کار و امور اجتماعی افغانستان نیز در این مهمانی دعوت شده بودند اما معلوم نیست که آنان در این مهمانی حضور داشتند یا خیر؟

قبل ازین​ یک منبع مقام ولایت کندهار به شرط افشا نشدن نامش به رادیو آزادی گفته‌است که در نتیجه این انفجار داکتر همایون عزیزی والی این ولایت و سفیر امارات متحده عربی که مهان آقای عزیزی بود زخم برداشته‌اند و آقای عزیزی در حالت کما به سر می‌برد.

محمد صادق رشتینی خبرنگار رادیو آزادی از محل گزارش می‌دهد که نیروهای امنیتی ساحه را محاصره کرده‌اند و به کسی اجازۀ ورود به این محل را نمی‌دهد.

وی همچنان می‌افزاید امبولانس‌ها نیز در ساحه ظاهراً زخمیان این رویداد را انتقال می‌دهد.

تا کنون مسئولیت این رویداد را کسی بر عهده نگرفته‌است.

این در حالیست که شهر کابل نیز عصر امروز شاهد دو انفجار پیهم بود.

این انفجارها در فاصله ده دقیقه حوالی ساعت چهار عصر یکی پی دیگر در سرک دارالامان شهر کابل رخ داد.

مسئولان امنیتی تائید می‎کنند که این انفجارها تلفاتی را در قبال داشته‎است.

احمد ولی صبوری آمر حوزه هفتم امنیتی شهر کابل به رادیو آزادی گفت که هر دو حمله انتحاری بوده که به گفته وی توسط دو موتر بم صورت گرفت.

در عین حال خواجه قمر الدین صدیقی مشاور وزارت صحت عامه افغانستان به رادیو آزادی گفت که در این رویداد ۳۰ تن کشته و ۷۸ تن زخمی شده‌اند که وضعیت هفت تن آنان وخیم است.

گزارش: زیارمل هاشمی

XS
SM
MD
LG