لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۶ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۰

مقامات: حملات اخیر کابل، کندهار و هلمند بررسی خواهد شد


مقام‎های افغان از تحقیقات جدی پیرامون حملات روز گذشته در کندهار، کابل و هلمند خبر داده می‎گویند که عاملان این رویدادها را به چنگال قانون می‎سپارند.

سخنگویان ریاست جمهوری و وزارت امور داخله ناوقت روز چهارشنبه در یک نشست خبری مشترک گفتند که در این حملات ۵۰ تن کشته شده و حدود ۱۰۰ تن دیگر زخمی شده‎اند.

محمد هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری می‎گوید که مخالفان مسلح در تلاش ایجاد وحشت و تضعیف کردن اراده افغان هاست اما به گفته وی مخالفان مسلح از این طریق به اهداف شان نخواهند رسید.

محمدهارون چخانسوری
محمدهارون چخانسوری

آقای چخانسوری همچنان گفت که برای بررسی انفجار در مقام ولایت کندهار، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی در راس یک هیات بلند رتبه به آن ولایت رفته‎است.

روز سه شنبه ولایت‎های کابل، کندهار و هلمند گواه حملات انتحاری و انفجاری بود که بر اساس معلومات مقام‎های افغان در این حملات حدود ۵۰ تن کشته و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

در انفجار در کندهار مقام‎های محلی و دیپلومات کشور امارات متحده عربی هدف قرار گرفتند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‎گوید که در رویداد کندهار، دو عضو شورای ملی، شماری از دیپلومات خارجی، معاون والی و ۱۲ تن دیگر کشته شدند.

به گفته صدیقی، در حملات انتحاری در کابل ۳۸ تن کشته و ۸۶ تن دیگر زخمی شدند که بیشترین آن غیرنظامیان و کارمندان شورای ملی بوده است.

صدیقی می‎گوید، اکنون به نیروهای امنیتی در سراسر کشور احضارات درجه یک امر شده‎است.

صدیقی: وزیر امور داخله نیز به قوماندان امنیه ولایات هدایت داده تا تدابیر جدی داشته باشند.
صدیقی: وزیر امور داخله نیز به قوماندان امنیه ولایات هدایت داده تا تدابیر جدی داشته باشند.

او افزود:

"در جلسه فوق العاده امنیتی به رهبری رئیس جمهور به تمام ارگان‎های امنیتی دستور داده شده تا تدابیر امنیتی شانرا بیشتر کنند و اقدامات جدی را روی دست گیرند."

وی می‎گوید، وزیر امور داخله نیز به قوماندان امنیه ولایات هدایت داده تا تدابیر جدی داشته باشند.

طالبان مسلح مسئولیت حملات انتحاری در کابل را بدوش گرفتند اما مسئولیت حمله بالای مهمانخانه ولایت کندهار را تاهنوز کسی به عهده نگرفته‎است.

اما جنرال عبدالرازق قوماندان امنیه کندهار گفته‎است که حمله بالای مهمانخانه ولایت کندهار از سوی شبکه حقانی و پاکستان پلان شده بود.

نورالله شایان

XS
SM
MD
LG