لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۳ ميزان ۱۴۰۳ کابل ۰۹:۴۶

سرخط: مردم بی دفاع به کی پناه ببرند؟


روزنامه‎های چاپ امروز کابل در بیشتری مطالب و تبصره‎های خود به حملات و فعالیت‎های مخالفان مسلح دولت در کابل و برخی ولایت پرداخته اند.

ویسا

روزنامه ویسا درمطلبی در مورد حمله در مهانخانه ولایت کندهاراظهارات عبدالروف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه را به نشر رسانده‎است.

در مطلب آمده است که آقای ابراهیمی این حمله را پرسش برانگیز خوانده و گفته‎است که بدون شک در تهیه پلان این حمله از داخل نظام همکاری صورت گرفته‎است.

نویسنده مطلب نوشته‎است که محمد نعیم حمیدزی نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه نیز چگونگی این حمله را سوال برانگیز دانسته و تاکید کرده که باید همه جوانب آن بررسی شود.

نویسنده مطلب به نقل از آقای حمیدزی می‎گوید که این حمله شک‎های را در میان مردم به میان آورده و باید نظر انداز نشود.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد نیز مطلبی را در مورد حملات اخیر مخالفان مسلح دولت در شهر کابل و برخی ولایات به نشر رسانده‎است.

در مطلب آمده‎است که طالبان، داعش، القاعده و گروه‎های مربوط به آنان هفته گذشته به تشویق برخی از حلقات استخباراتی منطقه حملاتی را در مناطق مختلف افغانستان انجام دادند.

نویسنده مطلب می‎گوید که درین حملات بیش از صد تنه کشته و زخمی شدند و این عمل خلاف همه اصول اسلامی و انسانی است.

نویسنده مطلب ابراز نگرانی کرده که همکاری روسیه، پاکستان و ایران با طالبان مسلح و مداخلات این کشورها در امور افغانستان باری دیگر این کشور را به مرکز تروریزم مبدل نسازد.

سرخط

روزنامه سرخط سرمقاله اش را زیر این عنوان نوشته که مردم بی دفاع به کی پناه ببرند؟

سرمقاله نویس گفته‎است در ولسوالی کوت ولایت ننگرها داعش شصت و پنج منزل مسکونی را به آتش کشیده‎است.

نویسنده سرمقاله نوشته که جنگجویان مربوط به داعش منازل افرادی را که از بیعت کردن با این گروه ابا ورزیده اند در ولسوالی کوت آتش زده اند.

سرمقاله نویس گفته‎است که داعش چند روز قبل اعلام کرد که خانواده‎های بی جا شده در ولسوالی کوت به محلات اصلی شان برگردند و درحمایت از این گروه سلاح بردارند.

سرمقاله نویس در ادامه نوشته است که نیروهای امنیتی گفته اند، مناطقی که در ولسوالی کوت ننگرهار داعش درآن فعالیت دارد دورافتاده و صعب العبور بوده و در کنترول این نیروها نیست.

اما سرمقاله نویس با اشاره به این موضوع گفته‎است که مردم چگونه زندگی کنند و به کجا و کی پناه ببرند.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG