لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
پنجشنبه ۱۳ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۴۹

سین سپایسر گزارش سندی تایمز بریتانیا را رد کرد


همکاران نزدیک دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا گزارش‎های را رد کردند که گویا وی در نخستین سفر خارجی‌اش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات خواهد کرد.

سین سپایسر که به حیث مسئول مطبوعاتی قصر سفید امریکا بزودی به کار آغاز خواهد کرد، روز شنبه از طریق تویتر گزارش سندی تایمز بریتانیا را رد کرده، آن را نادرست خواند.

در این گزارش گفته شده که دونالد ترمپ به مقامات بریتانیایی گفته‎است که می‎خواهد با پوتین رئیس جمهور روسیه ملاقات کند.

سندی تایمز نوشته‎است، رهبران دو کشور در شهر ریکجاویک پایتخت آیسلند با هم ملاقات خواهند کرد.

به شمول بلومبرگ سایر رسانه‎ها نیز با نقل قول از گزارش سندی تایمز گزارش‎های را در مودر ملاقات آینده دونالد ترمپ با پوتین نشر کرده‎اند.

سپایسر که به حیث مسئول مطبوعاتی قصر سفید امریکا بزودی به کار آغاز خواهد کرد.
سپایسر که به حیث مسئول مطبوعاتی قصر سفید امریکا بزودی به کار آغاز خواهد کرد.

یک همکار دونالد ترمپ رئیس جمهور منتخب امریکا که از وی نام گرفته نشده در صحبت با آژانس خبری رویترز این گزارش‎ها را قصه‎های خیالی خوانده‎است. یک همکار دیگر ترمپ این گزارش‎ها را رد کرده‎است.

ترمپ که به حیث ۴۵مین رئیس جمهور امریکا بزودی حلف وفادارای یاد خواهد کرد می‎خواهد، روابط این کشور را با روسیه بهبود بخشد.

دونالد ترمپ به تاریخ سیزدهم جنوری به روزنامه والستریت ژورنال گفت، حداقل می‎خواهد برای یک مدت تحریم‎های وضع شده بالای روسیه را حفظ کند که بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در هفته جاری آن را اعلان کرد.

این تحریم‎ها به خاطر این‎که ادارات استخبارتی امریکا ادعا کرده‎اند که روسیه از طریق هک نمودن در انتخابات هشتم نوامبر سال گذشته میلادی ریاست جمهوری امریکا مداخله کرده، بالای این کشور وضع شده‎است.

ترمپ: روسیه واقعاً با ما همکاری کند.
ترمپ: روسیه واقعاً با ما همکاری کند.

دونالد ترمپ گفته‎است:

"اگر روابط نزدیک باشد و روسیه واقعاً با ما همکاری کند، چرا باید بالای کسی که کار خوب می‎کند، تحریم وضع شود."

دونالد ترمپ در حالی گفته‎است که بالای تحریم‎ها به خاطر بهبود روابط با روسیه دوباره غور می‎کند که افراد نامزد شده توسط وی به وزارت‎های مهم امریکا از جاری نگهداشتن تحریم‎ها بالای روسیه حمایت کرده‎اند.

XS
SM
MD
LG