لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۷ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۱:۱۲

رئیس اختطاف شدۀ دفتر صلیب سرخ در کندز رها شد


مقام‌های امنیتی کندز از آزاد ساختن رئیس اختطاف شده دفتر صلیب سرخ درین ولایت خبر می‌دهند.

عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز شام روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت که خام کارلوز رئیس دفتر صلیب سرخ در کندز که ۲۸ روز قبل از مسیر کندز- علی آباد توسط افراد ناشناس اختطاف شده بود در اثر سعی و تلاش منسوبین این قوماندانی دوباره رها شد.

عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز
عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیه کندز

وی گفت:

"خام کارلوز رئیس کمیته صلیب سرخ در ولایت کندز به ‌تاریخ ۲۹ قوس اختطاف شده بود پس از۲۸ روز از چنگ اختطاف‌چیان آزاد شد و امروز به مسئول دفتر شان در کندز تسلیم داده شد."

آقای حمیدی گفت، در پیوند به این قضیه تا هنوز کسی بازداشت نشده‌است.

قوماندان امنیه افزود که اختطافچیان می‌خواستند خام کارلوز را از طریق ولسوالی چهادره این ولایت به ولایت بغلان یا کدام منطقه دیگر انتقال بدهند که بدون پرداخت پول در اثر سعی و تلاش منسوبین قوماندانی امنیه از چنگ ربایندگان آزاد شد.

وی افزود:

"اختطاف‌چیان چندین بار با دفتر صلیب سرخ هم در ارتباط شده بودند که در بدل رهایی کارلوز پول بگیرند که چیزی به دست شان نه آمد و ساحه هم بر سر آنان تنگ شده بود و می‌خواستند که وی را از کندز به بغلان و به کدام منطقه دیگر انتقال بدهند که از اثر سعی و تلاش پولیس در ولسوالی چهاردره از چنگ اختطاف‌چیان رها گردید."

وی علاوه کرد که هم اکنون وضعیت صحی کارلوز خوب نیست، اما هنوز هم در مورد اختطاف وی تحقیقات ارگان‌های کشفی و استخباراتی جریان دارد.

شماری از کارمندان داخلی و خارجی دفتر صلیب سُرخ در کندز به هدف تسلیمی آقای کارلوز به قوماندانی امنیه این ولایت تشریف آورده بودند و هنگامی تسلیم وی از منسوبین این قوماندانی در خصوص رهایی همکارشان سپاس‌گزاری کردند.

بر اساس معلومات کمیته صلیب سُرخ در افغانستان کمک به اسیران جنگی، عرضه خدمات توان‎بخشی به معلولان، ارائه خدمات صحی به قربانیان جنگ، توزیع مواد غذایی و غیرغذایی به خانواده‌های نیازمند، کمک به بی‌جا شدگان داخلی و در بخش خدمات آب‏رسانی فعالیت می‌کند.

اجمل آرین، کندز

رئیس اختطاف شدۀ دفتر صلیب سرخ در کندز رها شد
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:02 0:00

XS
SM
MD
LG