لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
سه شنبه ۴ ثور ۱۴۰۳ کابل ۰۳:۵۳

سرنوشت: ادامه کار وزرای سلب صلاحیت شده به نفع افغانستان نیست


روزنامه‌های چاپ امروز کابل بیشتری مطالب و تبصره‌های خود را در مورد رخصتی زمستانی اعضای ولسی جرگه و سرنوشت وزرای سلب صلاحیت شده نوشته اند.

سرنوشت

روزنامه سرنوشت در سرمقاله اش در مورد وزرای سلب صلاحیت شده نوشته است که بیش از دو ماه می‌شود که این وزرا سلب صلاحیت شده اما هنوز هم به کار شان ادامه می‌دهند.

سرمقاله نویس گفته‌است، در حالیکه حکومت با چالش‌های جدی رو به رو است ادامه کار وزرای سلب صلاحیت شده به گونه غیر قانونی در هیچ صورت به نفع افغانستان نیست.

سرمقاله نویس می‌گوید، حالا که حکومت این موضوع را به ستره محکمه راجع ساخته، این نهاد قضایی باید موقف اش در این زمینه را روشن سازد در غیر آن به گفته سرمقاله نویس خاموشی ستره محکمه در این مورد استقلالیت‌اش را با سوال مواجه می‌سازد.

هیواد

روزنامه دولتی هیواد در مطلبی نوشته است که ولسی جرگه می‌گوید، اگر حکومت بجای وزرای سلب صلاحیت شده نامزدان جدید را به این جرگه معرفی کند اعضای این جرگه حاضر اند رخصتی‌های زمستانی شان را برای بیست روز به تعویق اندازند.

در مطلب آمده‌است که بیش از دو ماه می‌شود که وزرای سلب صلاحیت شده به کار شان ادامه می‌دهند اما ولسی جرگه گفته‌است که ادامه کار آنان غیر قانونی بوده و کاسه صبر این جرگه در این باره لبریز شده‌است.

سرخط

روزنامه سرخط در مطلبی در باره رخصتی زمستانی شورای ملی گفته‌است که از اول دلو اعضای هر دو اتاق شورای ملی برای مدت یک و نیم ماه به رخصتی می‌روند.

در مطلب گفته شده که بر اساس قانون، اعضای شورای ملی باید حین رخصتی‌های سالانه شان وضعیت و مشکلات موکلین خود را از نزدیک بررسی کنند.

نویسنده مطلب نوشته است که اولویت‌ها از سوی وکلا و سناتوران باید در نظر گرفته شود و مطابق خواست مردم برای حل مشکلات اقدامات لازم و قانونی صورت گیرد.

در مطلب آمده‌است که اعضای شورای ملی در هنگام رخصتی‌ها نه تنها از وضعیت و مشکلات موکلین خود آگاه نمی‌شوند بلکه میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی شاهد خواهد بود که آنان به کشورهای مختلف برای تفریح و سیاحت خواهند رفت.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG