لینک‌های قابل دسترسی

خبر تازه
جمعه ۱۰ حمل ۱۴۰۳ کابل ۰۵:۵۷

ترمپ خطاب به عساکر امریکایی: "در جنگ ما پیروز می‌شویم"


دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده پس از مراسم تحلیف اش،با سربازان امریکایی در میدان هوایی بگرام از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.

آقای ترمپ و میلانیا ترمپ بانوی اول امریکا از خدمات این سربازان سپاسگزاری کردند.

رئیس جمهور ترمپ در این ویدیو کنفرانس که از سوی برخی تلویزیون‌ها بگونۀ زنده نشر می‌شد سربازان امریکایی در افغانستان را عالی خواند و گفت که در جنگ برنده خواهند شد:

" من از همه شما تشکر می‌کنم شما مردم عالی هستید، هزار فیصد با شما هستیم، شما بهترین کار را انجام می‌دهید، مبارزه را ادامه می‌دهید و ما پیروز خواهیم شد."

در این ویدیو کنفرانس چند سرباز نیز به نمایندگی از دیگر سربازان پیروزی دونالد ترمپ را برایش تبریک گفتند.

امریکا همین اکنون حدود هشت هزار و چهارصد سرباز در افغانستان دارد و میدان هوایی بگرام یکی از پایگاه‌های اساسی نیروهای امریکایی در این کشور است.

در این حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه افغانستان می‌گوید که حمایت ترمپ از ماموریت سربازان امریکایی در افغانستان یک گام مهم بوده و اطمینان می‌دهد که همکاری‌ها میان دو کشور ادامه می‌یابد.

وی گفت:

عبدالله: یقین دارم که همکاری‌های ما با امریکا ادامه می‌یابد.
عبدالله: یقین دارم که همکاری‌های ما با امریکا ادامه می‌یابد.

" خطاب رئیس جمهور ایالات متحده را برای عساکر مقیم در بگرام دیدم و از تقویت نیروهای‌شان در این‌جا حمایت خود را اعلام کرد که این یک قدم خوب و برازنده است. من یقین دارم که همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها نیز ادامه می‌یابد."

پیش از این حکومت افغانستان گفته‌است که دونالد ترمپ رئیس جمهور امریکا در صحبت تلیفونی با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان بر پشتیبانی دوامدار ایالات متحده از این‌کشور تأکید کرده‌است.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رئیس جمهور در صحبت با رادیو آزادی گفته است که ایالات متحده در کنار افغانستان می‌ماند و تعهد همکاری دراز مدت با این‌کشور دارد.

از سوی هم کارشناسان نظامی افغان هر چند حمایت امریکا از افغانستان را با اهمیت می‌دانند اما تأکید دارند که نیاز افغانستان ادامه جنگ نه بلکه به گفته آنان تأمین صلح در این کشور است.

جنرال عتیق الله امرخیل یکی از این کارشناسان گفت:

عتیق الله امرخیل کارشناس امور نظامی
عتیق الله امرخیل کارشناس امور نظامی

" امریکا ما را در جنگ دخیل ساخت، حالا جنگ را ما پیش می‌بریم و نفع آن را امریکا می‌برد. ما افغان‌ها به صلح نیاز داریم نه به جنگ و اگر امریکا می‌خواهد که با ما کمک کند بهترین راه این‌است که در افغانستان صلح به میان آورد و کلید صلح در دست امریکا و پاکستان است."

وی می‌گوید که جنگ علیه تروریزم را در افغانستان امریکا آغاز کرده و باید با از بین بردن پناهگاه های تروریزم هر چه زودتر به این جنگ نقطقه پایان گذاشته شود.

مقامات افغان نیز پیش از این بارها گفته اند که تروریستان مراکز مصون در آن سوی خط فرضی دیورند دارند و ابراز امیدواری کرده‌اند که حکومت دونالد ترمپ برای از بین بردن آن اقدامات جدی را روی دست گیرد.

نسیم شفق

XS
SM
MD
LG